مسکو آماه برگزاری نشست هسته ای ایران و گروه ۱+۵ است

به گزارش خبرنگار ایرنا، ‘سرگئی ریابکوف’ معاون وزیر امور خارجه روسیه و مذاکره کننده ارشد هسته ای این کشور و ‘مایکل مان’ سخنگوی اشتون از نخستین کسانی بودند که وارد محل برگزاری مذاکرات در مجاورت ساختمان وزارت امور خارجه روسیه شدند.

انتظار می رود که دیگر اعضای دو تیم مذاکره کننده در نشست هسته ای مسکو نیز در وقت باقی مانده تا آغاز مذاکرات وارد سالن محل برگزاری نشست شوند.

نشست هسته ای مسکو امروز دوشنبه ساعت ۱۱ به وقت محلی مصادف با ۱۱:۳۰ تهران آغاز می شود.

قرار است دور جدید مذاکرات هسته ای کشورمان با اعضای ۵+۱ روزهای دوشنبه و سه شنبه این هفته در هتل ‘حلقه طلایی’ در مجاورت ساختمان وزارت امور خارجه روسیه برگزار شود.

حدود ۳۰۰ خبرنگار از رسانه های مختلف خبری جهان نشست هسته ای کشورمان با گروه ۱+۵ در مسکو را پوشش خبری می دهند.

تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان امروز یکشنبه به ریاست سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان وارد مسکو شد.

جلیلیی و هیات همراه قرار است دوشنبه و سه شنبه این هفته در مسکو با اعضای گروه ۱+۵ پشت میز مذاکره بنشینند.

ایران و گروه ۱+۵ متشکل از آمریکا، روسیه، چین، فرانسه و انگلیس به اضافه آلمان پیش از این چند دوره مذاکره مرتبط با برنامه هسته ای کشورمان را در استانبول و بغداد برگزار کرده اند.

در آخرین دور مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران بسته ای متشکل از پنج محور را به طرف مقابل ارایه داد و مقرر شد که دو طرف در نشست مسکو در خصوص آن با یکدیگر گفت و گو کنند.

‘کاترین اشتون’ مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مذاکرات نیز در آخرین تماس تلفنی خود با جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان تصریح کرد که در مذاکرات مسکو در خصوص بسته پیشنهادی ایران گفت و گو خواهد شد.

تصمیم برای برگزاری دور جدید نشست کشورمان و گروه ۱+۵ در مسکو در نشست قبلی طرفین در بغداد اتخاذ شد.

مقام های ارشد روس پیش از این اعلام کرده اند که آمادگی کامل برای برگزاری این دور از نشست را دارند و برگزاری نشست مسکو را گامی رو به جلو در مذاکراته هسته ای ایران و گروه ۱+ ۵ توصیف کرده اند.

اروپام/۲۰۱۶**۵۱۸**۵۳۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۸۸۳۲۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.