مسلمانان، تجدید بنای قبور ائمه اطهار را در بقیع مطالبه کنند

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از مرکز خبر حوزه، در پیامی که آیت الله صافی گلپایگانی به همین مناسبت صادر کرد، آمده است: بقیع، عنوان بقعه‌ای از بقاع مدینه طیّبه است که حافظ آثار بخش‌های مهمّی از تاریخ صدر اسلام است.

این پیام حاکیست:بقیع درطول چهارده قرن و اندی که از هجرت می‌گذرد، همواره یادآور روزهای بزرگی است که هر کدام در معرّفی اسلام و رسالت الهی حضرت رسول اکرم(ص) از اسناد مهمّ تاریخ محسوب می شود.

درپیام آیت الله صافی گپایگانی بااشاره به اینکه پاسداری از این آثار، پاسداری از مبانی دعوت به توحید و قرآن کریم است، افزوده شده است: این آثار و سایر آثار تاریخی حرمین شریفین، همواره بین مسلمانان، با عظمت و قداست و مورد احترام بوده و هست و مردم، سیره، مجاهدات، غزوات، اهل‌ بیت و اصحاب پیغمبر(ص) را در آنها می‌دیدند.

وی در پیام خود بااشاره به اعتبار بی‌مانند آثار مزبور یادآور شد:هر نقطه‌ این دو حرم، بینش‌افزا و ایمان ‌پرور است، وجود پیامبر اسلام و حواشی و اطراف وجود آن حضرت،خاندان بزرگوارش،عبدالمطّلب جدّ آن حضرت،ابوطالب عموی ایشان، فاطمه بنت اسد همسر محترم ابوطالب ـ که به منزله مادر ایشان بودـ،همسرانش در مدینه و همسر یگانه‌اش خدیجه، سبط اکبرشان و نوادگان عالیقدر و حمزه عموی بزرگوار دیگرشان، بخش بسیار مهمّی از تاریخ اسلام است.

آیت الله صافی گلپایگانی در پیام خود خاطرنشان کرد:همچنین غزوه اُحد و بدر و مقامات و مساجدی مانند مولد آن حضرت، کوه تاریخی حرا و غار شریف آن ـ مرکز بعثت آن بزرگواربه سوی خلق و آغاز دعوت ـ و نیز خانه امّ‌ هانی ـ جایگاه شروع معراج ـ و ده‌ها مکان مقدّس دیگر، همه تاریخ این دین حنیف را معرّفی می‌کند.

وی با اعلام اینکه،حرمین شریفین علاوه بر کعبه معظّمه و مسجدالنّبیّ، به اعتبار این اماکن تاریخی و محترم،دارای عالی‌ترین هویّت است، افزوده است: افسوس که بیشتر این مشاهد و مقامات را تخریب کردند، خسـارت بزرگی به تاریخ اسـلام به واسطه‌ از بین بردن این اسناد تاریخی وارد شد که جبران ‌پذیر نیست و پشتوانه‌ های تاریخی دین مبین را ویران کرد.

آیت الله صافی گلپایگانی در ادامه پیام خود یادآور شد:در دنیای کنونی که دولت‌ها و مردم به حفظ سوابق فرهنگی و مواریث افتخارآمیز خود اهتمام دارند، این مواریث عزیز منهدم شد یا نام آنها را عوض کردند، هیچ امّت و هیچ فرد آگاهی، تاریخِ خود را این‌گونه ضایع نمی‌سازد.

این مرجع تقلید شیعیان در پیام خود تاکید کرد: همه‌ مسلمانان باید مقامات اسلام را گرامی بدارند و نگذارند که این پشتوانه بزرگ تاریخی، فراموش و مهجور و متروک شود.

در پیام آیت الله صافی گلپایگانی آمده است:هشتم شوّال،روزی است که ویرانگری ‌های این گروه از بقیع شروع شد و مراقد مطهّر و نورانی اهل بیت(ع)را تخریب کردند و به هویّت اسلام عزیز تاختند، لذا لازم است که همه‌ مسلمانان اعمّ از شیعه و سنّی و مذاهب مختلف،این روز را جهانی و جنایات آنان را محکوم و همه با هم تجدید بنای این مشاهد عزیز و احیای سوابق درخشان اسلام را مطالبه کنند.

۵۵۰/

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۸۶۹۸۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.