مسلمانان اروپا هم بالاخره صاحب مسابقه قرآن شدند

۱۷م دیماه ،

به نفرات برتر هر رشته جوایز نقدی و غیر نقدی از جمله هزینه حج عمره اهدا می‌شود و نفرات اول رشته قرائت و حفظ به مسابقات بین‌المللی قرآن کریم سایر کشورها اعزام خواهند شد.

به گزارش مجله شبانهممتازنیوز، رشد روزافزون گرایش به اسلام موضوعی نیست که رسانه ها و دولتهای غربی بتوانند آنرا کتمان کنند و اکنون مسلمانان قاره سبز به چنان جایگاهی رسیده اند که اولین دوره مسابقات اروپایی قرآن کریم در رشته‌های حفظ، قرائت و مفاهیم قرآن کریم، اذان و تواشیح، اسفندماه سال جاری در آلمان برگزار می‌شود.

اولین دوره مسابقات قرآن کریم اروپا در رشته‌ های قرائت قرآن (برادران)، حفظ قرآن (برادران و خواهران)، ترتیل (خواهران)، مفاهیم قرآن (برادران و خواهران)، اذان (برادران) و تواشیح (برادران) در دو رده سنی زیر ۱۶ سال و بالای ۱۶ سال برگزار خواهد شد.

این مسابقات با هدف نشر و ترویج فرهنگ و معارف قرآن کریم، زمینه ‌سازی رشد و شکوفایی نخبگان قرآنی، انس هرچه بیشتر قاریان و حافظان قرآن کریم با کلام وحی، ایجاد اتحاد در جامعه قرآنی اروپا و انتقال تجربیات قاریان و حافظان ممتاز به یکدیگر برگزار می ‌شود.در رشته قرائت، آشنایی با قواعد تجوید، صوت و لحن قرآن کریم و توانایی در قرائت با رعایت قواعد تلاوت به روایت حفص از عاصم، مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت .

رشته حفظ قرآن در دو گروه نوجوانان (حفظ جزء ۳۰) و بزرگسالان(حفظ ۳۰ جزء، ۲۰ جزء، ۱۰ جزء و ۵ جزء) برگزار خواهد شد و کلیه مسلمانان ساکن در اروپا از مذاهب مختلف اسلامی، بدون محدودیت سنی می‌توانند در این مسابقات شرکت کنند.

به نفرات برتر هر رشته جوایز نقدی و غیر نقدی از جمله هزینه حج عمره اهدا می‌شود. همچنین نفرات اول رشته قرائت و حفظ به مسابقات بین‌المللی قرآن کریم سایر کشورها اعزام خواهند شد. این مسابقات با حضور داوران و اساتید بین‌المللی قرآن کریم برگزار می‌شود و در حاشیه مسابقات برنامه‌های آموزشی و محفل انس با قرآن نیز اجرا خواهد شد.


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.