مسلمانان مانع نفوذ سلطه بیگانگان شوند

جام جم آنلاین: وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی بر اتحاد و در کنار هم بودن مسلمانان برای مبارزه با دشمنان و جلوگیری از نفوذ بیگانگان و سلطه آنان بر مسلمان تاکید کرد.

به گزارش روز یکشنبه جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید محمد حسینی در جمع ۷۰ نفر از فرهیختگان ، اندشمندان ، قاریان و روزنامه نگاران انقلابی مصر گفت : دشمنان اسلام بیش از سه دهه بین ما فاصله و جدایی انداختند و ما باید اکنون که فرصت مناسبی هست، بیشتر با هم تعامل داشته باشیم تا این فاصله ها از بین برود.

وی خطاب به این مهمانان خارجی که برای حضور در مراسم ییست و سومین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) به ایران سفر کرده اند، افزود: امام راحل با توسل به آیه «واعتصمو بحبل الله جمیعا و لاتفرقو» عمیقا بر این باور بود که امت اسلامی باید یکپارچه باشد ، او مسلمانان را از تفرقه بر حذر می داشت و اختلاف افکنی را کار دشمنان می دانست.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اضافه کرد: مشترکات فراوانی بین ما وجود دارد که ما را دعوت می کند به این که کنار هم باشیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: قرآن، قبله، پیامبر، عشق به اهل بیت و همه امور دینی که بین ما وجود دارد از جمله این مشترکات است.

وی افزود: مسلمانان باید در کنار هم باشند و با هم متحد شوند تا قدرت ها نتوانند بر آن ها سلطه داشته باشند.

حسینی خطاب به فرهیختگان، اندیشمندان، قاریان و روزنامه نگاران مصری گفت: در سفری که در گذشته به مصر داشتم می دیدم که مردم مصر تا چه اندازه به اهل بیت(ع) علاقه مند هستند. در زیارتگاه حضرت زینب(س)، در مقام راس الحسین، در زیارتگاه سیده «نفیسه» و دیگر بزرگانی که مردم مصر به آن ها علاقه دارند و این ها عامل پیوند و وحدت و انسجام دو ملت و دو کشور هستند.

عضو کابینه دولت دهم با اشاره به شخصیت امام راحل و مساله بیداری اسلامی در برخی از کشورهای منطقه افزود: امام خمینی (ره) آرزوی داشت که مسلمانان عزیز باشند و امروز که شاهد بیداری و تحول در کشورهای اسلامی هستیم، روح امام (ره) نیز شاد است.

حسینی اضافه کرد: خوشبختانه در ایران مقام معظم رهبری، راه امام (ره) را ادامه می دهند و بر وحدت میان مسلمانان تاکید دارند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که بهترین سوغات شما از ایران آشنایی با اندیشه های امام است، اظهارداشت: امام اگر چه سیاست مدار بزرگی بود و در مقابل قدرت های جهانی ایستاد ، اما پیش از آن عبد صالح خدا بود.

حسینی گفت: اگر در صدر اسلام پیامبر (ص) و یارانش مصداق بارز مومن در قرآن بودند ، در زمان ما امام خمینی(ره) مصداق آیات قرآنی بودند.

وی خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) روزانه یک جزء قرآن را تلاوت می کردند و با قرآن حیات تازه ای به مردم ایران دادند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: ایشان بازگشت به قرآن را راه نجات ملل اسلامی می دانست و می کوشید مردم با مفاهیم قرآن آشنا شوند.

وی خاطرنشان کرد: امام اگر بر دل ها حکومت می کرد به این خاطر بود که اخلاص داشت و مرد الهی بود، در مقابل مومنان متواضع و در مقابل کفار با صلابت بود.

حسینی افزود: حرف برای گفتن بسیار است اما نمی خواهم وقت شما عزیران را بگیرم ، فردا در مرقد امام خمینی(ره) ، رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای سخن خواهند گفت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران گفت : امیدواریم که حرکت و انقلابی که در مصر و دیگر کشورهای اسلامی آغاز شده استمرار پیدا کند، وقتی ما در ۲۲ بهمن پیروز شدیم امام خمینی(ره) فرمودند که تازه اول راه است و اکنون ۳۳ سال است که ما در حال مبارزه و پایداری هستیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار امیدواری کرد که همه شاهد پیروزی ملت مصر در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری باشیم و عوامل و ایادی رژیم گذشته این کشور کنار بروند و مردم مصر خودشان بتوانند تصمیم بگیرند و آینده درخشانی در انتظار مردم عزیز مصر باشد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.