مسمومیت با متادون شایعترین مسمومیت خطرناک در کودکان

۱۲ام بهمن ،

مصرف کنندگان متادون باید بدانند مصرف داروی متادون توسط کودکان بسیار خطرناک و کشنده است و والدین مراقب کودکان خود باشند که فرزندشان فدای سهل انگاری والدین نشوند.

به گزارش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا،
دکتر حسن صلحی،‌ استادیار دانشگاه علوم پزشکی اراک به مناسبت هفته پیشگیری از مسمومیت ها (اول تا هفتم آبان ماه)، گفت: مرگ ناشی از مسمومیت با گاز منوکسید کربن نیز یکی دیگر از شایعترین مسمومیت ها است که با توجه به آغاز فصل سرما پیشنهاد های ایمنی در مورد استفاده از وسایل حرارتی گاز سوز را جدی بگیرید.

دکتر حسن صلحی ادامه داد: طبق تحقیقی که توسط دانشگاه علوم پزشکی اراک انجام شده است یافته ها نشان می دهد بیش از ۲۰ درصد منازلی که در شهر اراک دارای آب گرمکن دیواری می باشند تجمع گاز منواکسید کربن در حد زیر استاندارد دارند که استفاده کنندگان از این وسایل بایستی هشیار باشند و نکات ایمنی را در نظر داشته باشند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اراک همچنین اظهار داشت: فراموشی در سالمندان شایع است و یک سالمند می تواند داروهای خود را به اشتباه چند بار یا چند برابر در روز مصرف کند و دچار مسمویت شود و با توجه به شعار جهانی سازمان بهداشت جهانی مبنی بر سلامت و سالمندی همه دست اندر کاران  به این نکته نیز توجه کافی کنند./ح


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.