مسمومیت غذایی ۲۴۲ نفر در کرمان

گردآوری توسط گروه اخبار روز سایت خبری ممتاز نیوز

مهدی شفیعی گفت: یک مورد بیماری گوارشی با علائم دل درد، دل پیچه، تهوع و استفراغ از ساعت ۶ عصر دیروز (پنجشنبه) در منطقه شهداد اعلام شد که با توجه به افزایش شمار مسمومیت ها، همان زمان احتمال طغیان بیماری منتقله از آب و غذا داده و در این رابطه کمیته بهداشت شهرستان کرمان فعال شد.

براساس این گزارش، دو نفر از کار شناسان این کمیته نیز در منطقه حضور پیدا کردند.

وی ادامه داد: بررسی ها در منطقه به دلیل افزایش تعداد مسمومان انجام شد و چون اکثر مراجعه کنندگان از یک غذای نذری استفاده کرده بودند، تشخیص داده شد که احتمال زیاد مسمومیت غذایی ناشی از مصرف این غذا باشد.

وی گفت: درمانگاه اندوهجرد و مرکز بهداشتی درمانی شهداد، بیماران را از شب گذشته پذیرش و کارهای درمانی آن ها را انجام دادند.

به گفته وی، تا ساعت ۱۵ امروز (جمعه) حدود ۲۴۲ نفر به درمانگاه های اندوهجرد، شهداد و بیمارستان افضلی پور کرمان مراجعه کردند.

شفیعی افزود: از کل بیماران تعداد ۶۲ نفر توسط اورژانس پیش بیمارستانی به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی گفت: از دیروز تاکنون ۶۶ مسموم مراجعه کرده به بیمارستان افضلی پور شهر کرمان بستری و تعدادی نیز مرخص شدند و در حال حاضر ۲۸ نفر بزرگسال و ۹ کودک در این بیمارستان بستری هستند.

مدیر گروه مبارزه با بیماری های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در مورد اقدامات انجام شده این دانشگاه در رابطه با این بیماری گفت: دیشب، چهار آمبولانس به همراه یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به منطقه اعزام شد.

وی افزود: همچنین تیم درمان متشکل از چهار نفر کار شناس پرستاری و تکنسین فوریت های پزشکی به همراه یک پزشک به منطقه اعزام شدند و درمان این بیماران را برعهده گرفتند.

شفیعی یادآورشد: صبح امروز که آمار مسمویت ها رو به افزایش گذاشت، علاوه بر تقویت تیم درمانگاه اندوهجرد، در بیمارستان افضلی پور نیز شرایط لازم برای پذیرش بیماران بیشتر فراهم شد.

وی ادامه داد: علاوه بر تیم های اعزامی، از معاونت درمان نیز یک تیم پرستاری برای کمک به همکاران در درمانگاه اندهجرد و دو تیم بهداشتی نیز برای بررسی بیشتر به منطقه اعزام شدند.

مدیر گروه مبارزه با بیماری های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: همچنین نمونه های مواد غذایی که احتمالا مرتبط با مسمویت ها بودند برای بررسی بیشتر به آزمایشگاه ارسال شده است.

دهستان اندوهجرد در بخش شهداد از توابع شهرستان کرمان است. شهداد تا کرمان ۹۵ کیلومتر فاصله دارد.

This entry passed through the Full-Text RSS service – if this is your content and you’re reading it on someone else’s site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers.

نمناک
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.