مسن‌ترین تازه‌ مسلمان جهان

یک زن ۹۲ ساله بلژیکی که رفتار و منش یک خانواده مسلمان وی را جذب کرده بود، به اسلام گروید و مسن‌ترین تازه‌مسلمان جهان لقب گرفت.
به گزارش رسانه‌های بلژیکی، «جورجیت لیپاول» که ۹۲ سال دارد و در شهر «بیراخم» بلژیک زندگی می ‌کند پیرترین فردی است که به دین اسلام گرویده است.
دلیل اصلی گرویدن این پیرزن بلژیکی، رفتار و منش خانواده مسلمانی است که با وجود آنکه خانواده این پیرزن وی را به خانه سالمندان سپرده بودند اما او را به حضور پذیرفته و مدت‌ها از وی مراقبت کردند.
این خانواده مسلمان مغربی اعلام کردند به این دلیل از وی مراقبت و نگهداری کرده‌اند چون خداوند دعای افراد سالمند را مستجاب می‌کند.
جورجیت پس از آن که به اسلام گروید، پوششی اسلامی برای خود انتخاب و از دست دادن با مردان نامحرم نیز خودداری کرد.
فرزندان جورجیت لیپاول از ۴۰ سال پیش تصمیم گرفته بودند وی را به خانه سالمندان ببرند اما همسایه مسلمان آنها مانع از این اقدام شد و از آنها خواست تا اجازه دهند این زن سالمند با آنها زندگی کند.
جورجیت می‌گوید در مدت زندگی با این خانواده مسلمان، جذب اسلام شده و دیدن نماز جماعتی که خانواده برپا می‌کنند و اهمیتی که آنها برای زندگی خانوادگی خود قائل هستند برایش بسیار جالب بوده و این زندگی و رفتار بر خلاف شیوه زندگی خانواده‌اش که بنا به تعبیر جرجیت «کاملا سرد» بوده، است.
جورجیت لیپاول در سفری که سال گذشته به مغرب داشته، تمام ماه رمضان را روزه گرفته که اولین تجربه روحی واقعی وی بوده است.
وی پس از آن به مسجدی در بروکسل رفت و اسم «نور» را برای خود برگزید و به عنوان پیرترین فردی شناخته شد که به اسلام گرویده است.
منبع: خبرگزاری فارس

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.