مسواک زدن غلط مینای دندان را از بین می‌برد!

مینا یکی از حیاتی‌ترین بافت‌های بدن است که می‌تواند سالیان سال به بدن انسان خدمت کند اما همین بافت ارزشمند ممکن است در اثر مسواک زدن غلط از بین برود.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، شاهرخ رسولی تبار مهمترین عامل را در انتخاب مسواک، نرم بودن آن عنوان کرد و اظهار داشت: مسواکی که انتخاب می‌کنیم باید دارای موهای نرم و یکدست و دسته آن بدون زاویه باشد.وی با اشاره به اینکه قبل از مسواک زدن باید نخ دندان کشیده شود، اظهار داشت: با مسواک زدن فقط می‌توان سطوح بیرون، درون و روی دندانها را تمیز کرد اما برای تمیز کردن میان دندانها باید از نخ دندان استفاده شود.

رسولی تبار افزود: طول نخ دندان باید کوتاه باشد تا بتوان آن را بهتر کنترل کرد، در صورت بلند بودن طول نخ دندان ممکن است نتوان آن را کنترل کرد و موجب آسیب و زخم در پوشش نازک لثه میان دندانها شود.وی ادامه داد: بهتر است با نخ دندان دایره‌ای درست کرده، آن را دور دندان بیندازیم و به وسیله کنترل توسط دو انگشت دندانها را نخ بکشیم.

به گفته این دندانپزشک، باید اجازه داد تا خمیردندان به خوبی در دهان کف کند سپس با یک مسواک نرم به آرامی پلاک ایجاد شده بر روی دندانها را پاک کرد.رسولی تبار ادامه داد: باید به مسواک زدن یک نظم خاص داد به گونه‌ای که سطوح درون، بیرون و روی دندانها به ترتیب از پلاک، پاک شوند.وی افزود: باید سعی شود دندانها را در قسمتی که احتمال جمع شدن پلاک بیشتر است به خوبی تمیز کرد که این قسمتها شامل پشت دندانهای جلویی، قسمتهای پایین دندانها و دندانهای عقبی است.

این دندانپزشک با هشدار به اینکه فشار دادن مسواک بر روی دندانها مینای دندان را از بین می‌برد، اظهار اشت: مینا یکی از حیاتی‌ترین بافت‌های بدن است که می تواند سالیان سال به بدن انسان خدمت کند اما همین بافت ارزشمند ممکن است در اثر مسواک زدن غلط از بین برود.

وی افزود: مینا در تاج دندان دارای ضخامت ۲.۵ میلیمتر است که این ضخامت در کمر دندان ۰.۲۵ تا ۰.۵ میلیمتر است که می‌تواند به راحتی در اثر مسواک زدن غلط و فشار دادن مسواک بر روی دندانها از بین برود.این دندانپزشک زمان مناسب را برای یک مسواک زدن خوب ۱۰ تا ۱۵ دقیقه عنوان کرد و افزود: هر زمان که پلاک بر روی دندانها ایجاد شود نیاز است که دندانها مسواک شوند تا پلاک ایجاد شده بر روی آنها برداشته شود اما دوبار مسواک زدن درست و با آرامش در طول روز قادر خواهد بود تمام مسواک نزدن‌ها را پوشش دهد.

وی استفاده از مواد ساینده‌ای مانند پودر و سفید کننده‌های دندان را موجب نابودی و صدمه به مینای دندان عنوان و توصیه کرد: اگر اطلاعات پایه افراد در زمینه استفاده از این مواد ضعیف است، استفاده از آنها می‌تواند ضرر بیشتری به همراه داشته باشد.


ممتازنیوز/momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.