مسوولان قضایی با جرایم خشن و مخل امنیت عمومی برخورد قاطع داشته باشند

۰۸م آذر ،

22-384.jpg

معاون قضایی رییس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: مسوولان قضایی باید با جرایم خشن و مخل امنیت عمومی برخورد قاطع داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه خراسان حجت‌الاسلام والمسلمین فروتنی که در مراسم تودیع و معارفه رییس دادگستری و دادستان شهرستان درگز سخن می‌گفت، افزود: ما بحمدالله در شهرستان درگز مشکل خاصی نداریم، ولی اگر اندک جرائمی نیز وجود داشته باشد مسوولان باید با قاطعیت با آنان برخورد کنند.

وی با اشاره به هفته امر به معروف و نهی از منکر و تقارن آن با هفته بسیج از مدیران و مسوولان خواست از درس‌های عاشورا عبرت بگیرند و همواره مواظب توطئه دشمنان باشند.

معاون قضایی رییس کل دادگستری خراسان رضوی تصریح کرد: تمامی مسائل و مشکلات اجتماعی توسط نهادها و سازمان‌های مختلف به صورت مستمر رصد و پیگیری می‌شود.

فروتنی تصریح کرد: مسائل و مشکلات اجتماعی به صورت مستمر توسط نهادها و سازمان‌های مختلف مسوول از جمله دادگستری استان رصد شده و بررسی و پیگیر می‌شود.

وی با اشاره به اقدامات دادگستری خراسان رضوی در این زمینه گفت: مجموعه قضایی از بیشترین سطح ارتباط موثر و مطلوب با نیروهای مومن و متعهد مردمی برخوردار است و در واقع بسیاری از مشکلات، نواقص و مسائل اجتماعی در سطوح و موضوعات مختلف توسط نیروهای مردمی گزارش شده و توسط مسوولان تا حصول نتیجه و رفع مشکلات و نواقص، پیگیری می‌شود.

وی افزود: کمیته ویژه‌ای مرکب از مقامات و مسوولان قضایی مسائل و جرایم مختلف از جمله جرایم خاص که سبب بر هم زدن نظم و امنیت اجتماعی و سلامت جامعه می‌شود را رصد کرده و اقدامات لازم در هر زمینه را به انجام می‌رساند.

فروتنی با تذکر برخورد قاطع دادگستری خراسان رضوی با هر گونه بی‌نظمی اجتماعی گفت: با مرتکبین جرایم خشن و امنیتی و جرایم مربوط به مواد مخدر و مشروبات الکلی به شدت برخورد خواهد شد.

وی بروز عرفان‌های نوظهور مواد صنعتی و غیر صنعتی، مشروبات الکلی و قاچاق کالا و ارز را از جمله مسائلی دانست که به صورت مستمر رصد شده و با اینگونه جرایم قاطعانه برخورد خواهد شد.

معاون قضایی رییس کل دادگستری خراسان رضوی همچنین از کاهش بعضی از جرایم خشن خبر داد و افزود: بعضی از جرایم خشن به سبب اقدامات پیشگیرانه و اجرای سریع و قاطع احکام کاهش پیدا کرده است.

در این مراسم حجت‌الاسلام و المسلمین آذری تودیع و فرخاری به عنوان رییس دادگستری درگز معرفی شد، همچنین مختاریان نیز به عنوان دادستان درگز معرفی شد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.