مسوولین کمکی به رانندگان تاکسی نمی کنند

جام جم آنلاین: مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران ضمن انتقاد از عدم موافقت فرمانداری با افزایش نرخ کرایه تاکسی ها، گفت: متاسفانه مسوولین هیچ کمکی به رانندگان تاکسی نمی کنند و در مقابل از این قشر زحمتکش انتظار دارند، علی رغم افزایش تمام هزینه های زندگی درآمدشان هیچ افزایشی نداشته باشد.

به گزارش روز چهارشنبه جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری تهران، محمود احمدی بافنده گفت: براساس اعلام بانک مرکزی، نرخ تورم در سال جاری بیش از ۲۱ درصد بوده است که بر این اساس، شواری اسلامی شهر تهران در تصویب نرخ جدید کرایه تاکسی ها افزایش هشت تا ۲۱ درصدی را تعیین کرده تا افزایش کرایه ها بیش از نرخ تورم نباشد.

وی با تاکید بر این که مسوولان اگر می خواهد نرخ کرایه تاکسی ها افزایش نیابد، باید اقدامات جبرانی و حمایت های همه جانبه ای از رانندگان تاکسی داشته باشند تا به نوعی جبران افزایش هزینه های این قشر زحمت کش صورت گیرد، افزود: به طور مثال دولت شرایطی را فراهم کند که گاز مصرفی مورد نیاز تاکسی ها به صورت رایگان و به هر حد که نیاز است در اختیارشان قرار گیرد، اما متاسفانه هیچ کمکی به رانندگان تاکسی صورت نمی گیرد و در مقابل از این قشر انتظار دارند برخلاف تمام اقشار جامعه هیچ افزایش درآمدی را در سال جدید نداشته باشند.

بافنده اظهارداشت: ما چه طور می توانیم به رانندگان تاکسی که مانند سایر مردم با افزایش هزینه های خوراک، پوشاک، مسکن، آب، برق، گاز و همچنین هزینه های خودرو مانند هزینه های تعمیرات و نگهداری مواجه اند بگوییم که نباید نرخ کرایه ها را افزایش دهید و با درآمد سال گذشته کار کنید.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی گفت: مدیریت شهری باید چگونه پاسخگوی مشکلات و مسائل راننده های تاکسی باشد و از آنها بخواهد که دربستی کار نکنند و کاملا خود را پایبند به مقررات و قوانین بدانند، در حالیکه هیچ کمک و حمایتی از این قشر صورت نمی گیرد و مشکلاتی مانند بیمه رانندگان، مسکن آنها، مشکلات سوخت، کیفیت پایین خودروها و… همچنان بدون راه حل باقی مانده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر رانندگان تاکسی ببینند که به واقع اقداماتی برای حل مشکلات آنها صورت می گیرد، تا این حد دلسرد و نا امید نخواهند بود و رضایت مندی آنها می تواند رضایت مندی کل مردم را به دنبال داشته باشد.

بافنده با تاکید براینکه تاکسی ها نقش به سزایی در جابه جایی های تهران دارند، افزود: روزانه شش میلیون جابه جایی در شهر توسط تاکسی ها صورت می گیرد، این در حالیست که رانندگان مالک خودروها هستند و در واقع با سرمایه شخصی چنین نقش مهمی را در جابه جایی های شهری ایفا می کنند.

وی تاکید کرد: اگر رانندگان تاکسی رضایتمندی نسبی از وضعیت شغلی و درآمدی خود داشته باشند، رفتار و برخورد مناسب تر با مسافران خود خواهند داشت و شاهد رضایت مندی شهروندان نیز خواهیم بود اما مشکلات عدیده ای که رانندگان تاکسی با آن مواجه اند سبب شده که با مسافران بیشتر از بدهکاری ها، اقساط و مشکلاتشان حرف بزنند و از نظر روحی و فکری به شدت تحت فشار باشند.

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی افزود: مخالفت فرمانداری با افزایش نرخ کرایه ها به دلیل عدم اجرای فاز دوم قانون هدفمند سازی یارانه ها منطقی نیست چرا که در سال جدید شاهد افزایش بسیاری از هزینه ها بوده ایم و افزایش نرخ کرایه ها منطبق با نرخ تورم تصویب شده است. همچنین در صورت اجرای مرحله دوم قانون هدفمند سازی یارانه ها باید با کار کارشناسی تاثیر تغییرات بر هزینه ها و نرخ کرایه ها محاسبه شود.

وی با بیان اینکه از فرمانداری و وزارت کشور انتظار می رود نسبت به عدم افزایش نرخ کرایه تاکسی ها تجدید نظر کنند، گفت: افزایش قیمت ها، راننده های تاکسی و چند صد هزار تن از اعضای خانوادشان را به زیر خط فقر می کشاند و اگر قرار باشد مسوولین بدون هیچ گونه حمایتی مانع  افزایش درآمد این قشر زحمت کش شوند در واقع به چند صد هزار شهروند ظلم شده است.

بافنده تصریح کرد: باید از مسوولینی که بدون منطق با افزایش نرخ کرایه تاکسی ها مخالفت می کنند پرسید که کدام یک از آنها حاضرند در سال جدید مطابق سال گذشته حقوق بگیرند و خود و همکارانشان هیچ گونه افزایش درآمدی نداشته باشند که چنین توقعی از رانندگان تاکسی دارند؟!


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.