مسوول رسانه‌یی سفارت ایران در آذربایجان: ایران در خرابکاری‌های “یورو ویژن” دخالت نداشت

۲۷ آبان ،

مسوول امور رسانه‌یی سفارت جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان خبرها منتشره در یکی از دادگاه‌های این کشور مبنی بر ارتباط ایران با متهمان به خرابکاری در آستانه برگزاری مسابقه موسیقی “یورو ویژن ۲۰۱۲” در باکو را به شدت تکذیب کرد.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سید محمد آیت‌اللهی ضمن بی‌اساس خواندن این خبرها گفت: سیاست ایران مبتنی بر حسن هم‌جواری در قبال کشورهای همسایه است.

او تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران برای روابط خود با باکو ارزش و اهمیت قائل است و روابط با جمهوری آذربایجان همواره مطابق با حسن هم‌جواری، تعامل سازنده و دخالت نکردن در امور داخلی این کشور بوده است.

مسوول امور رسانه‌یی سفارت ایران در آذربایجان گفت: حمایت جمهوری اسلامی ایران از تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان در مجامع بین‌المللی، توسعه روابط سیاسی و اقتصادی و آغاز همکاری‌های رسانه‌یی اخیر حاکی از این جهت‌گیری است.

دادگاه رسیدگی به پرونده متهمان خرابکاری در برگزاری مسابقه موسیقی “یورو ویژن ۲۰۱۲” به منظور بررسی تلاش برای انجام خرابکاری و ترور در آستانه برگزاری این مسابقه موسیقی در باکو ۲۵ آبان‌ماه تشکیل جلسه داد و در جریان بازپرسی خبرهای بی‌اساس در مورد ارتباط خرابکاران با نهادهای نظامی ایران انتشار یافت.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.