مسی دست ‌نیافتنی شد

جام جم آنلاین: لیونل مسی بهترین بازیکن فوتبال دنیاست. نه امسال بلکه در سه سال اخیر او به عنوان بهترین بازیکن جهان معرفی شده است تا جای هیچ حرف و حدیثی را باقی نگذارد.

با این حال شاید به دلیل ناکامی‌های سال‌های اخیر تیم ملی آرژانتین و به موازات آن قهرمانی‌های پیاپی بارسلونا، خیلی‌ها جرات پیدا کرده بودند مدعی شوند مسی، بازیکنی است که صرفا در باشگاه خود می‌تواند بدرخشد و اساسا او بازیکن چندان شاخصی در تیم ملی نیست.

بویژه آن‌که آمارهای مسی در بارسلونا حیرت‌آور و در تیم ملی آرژانتین، تقریبا ناامیدکننده بوده‌اند، ولی درخشش مسی در دیدار اخیر تیم‌های ملی آرژانتین و اروگوئه و نقش فوق‌العاده کاپیتان ریزجثه و چپ‌پای آرژانتینی‌ها در حفظ صدرنشینی کشورش در رقابت‌های راهیابی به جام جهانی ۲۰۲۲، مهر سکوتی بر لب‌های منتقدان او زده است و دوباره این اصل را ثابت کرد که یک بازیکن خوب، همه جا بازیکن خوبی است.

مسی در شرایطی با زدن دو گل حساس به تیم پرقدرت اروگوئه (قهرمان آمریکای لاتین) دوباره نام خود را سر زبان‌ها انداخته است که در روزهای اخیر سر و صداهایی در مورد اعطای مجدد توپ طلایی فوتبال جهان به او شده بود و مخالفان این کار را موجب کم‌انگیزه شدن سایر بازیکنان و ستاره‌های مطرح فوتبال دنیا توصیف کرده بودند.

حال با این اوصاف و تسری موفقیت‌های باشگاهی مسی به میادین ملی، باید منتظر کسب توپ طلای بعدی مسی در سال ۲۰۱۲ هم باشیم. سال گذشته وقتی مسی سومین توپ طلای اروپا را هم دریافت کرد (برای سومین سال مرد سال فوتبال اروپا لقب گرفت) با رکورد میشل پلاتینی و مارکو فان‌باستن در این زمینه برابر شد و باید دید او تا چه زمانی می‌تواند رکورد‌های خود را ترقی دهد و بر اعتبار خود در جهان ورزش بیفزاید؟! ستاره‌ای که به دور از آسیب‌های ورزشی و اجتماعی (حواشی مخرب زندگی) همچنان با سرعتی شگفت، مسیر موفقیت را طی می‌کند و تا سال‌های دراز همچنان می‌تواند در بالاترین درجه جهان فوتبال باقی بماند.

مجید عباسقلی – ‌گروه ورزش


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.