مسکن در مسیر کاهش قیمت قرار می‌گیرد

گردآوری توسط گروه عمران ممتازنیوز

http://www.bananews.ir/یک عضو سازمان نظام مهندسی کشور معتقد است: با کاهش تدریجی قیمت‌ها در کشور عوامل خارجی مسکن نیز تحت تاثیر قرار می‌گیرند و این بازار اقتصادی نیز در مسیر کاهش قیمت‌ها قرار خواهد گرفت.

به گزارش ممتاز (BanaNews.ir) عباس اکبر‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: برنامه‌ی ۱۰۰ روزه دولت برای کاهش قیمت‌ها و بهبود شرایط معیشت مردم تا حدودی موثر است و می‌تواند با کاهش قیمت عوامل خارجی مسکن به کاهش قیمت مسکن منجر شود.

به گفته‌ی وی در صورت کاهش قیمت مواد و مصالح ساختمانی در ساخت یک واحد مسکونی می‌تواند به کاهش هزینه‌ی تمام شده مسکن منجر شود.

این عضو سازمان مهندسی کشور معتقد است: در صورت ایجاد همکاری میان ایران و کشور‌های دیگر مشارکت‌های اقتصادی از سوی خارجی‌ها در ایران صورت می‌گیرد که در عین حال بیانگر قابلیت ایران در حصول مطالبات کشور ما می‌شود.

وی تاکید کرد: تسهیلات بانکی برای واردات، تمایل به صادرات و افزایش تسهیلات بانکی برای تامین هزینه‌های خرید مسکن همگی می‌تواند به کاهش قیمتها منجر شود.

اکبرپور افزود: در صورت ایجاد کاهش قیمت‌ها و متعادل‌سازی بازار مسکن، خریداران و فروشندگانی که در این مدت در انتظار افزایش قیمت‌ها بودند، خرید و فروش با قیمت‌های کمتر را ترجیح می‌دهند و به سمت تولید بیشتر می‌روند.

این عضو سازمان نظام مهندسی کشور افزود: پیش‌بینی بازار قیمت مسکن در ماه‌های آینده زود است چرا که در ابتدا باید قیمت‌ها تثبیت شوند و در گام بعدی به سمت کاهش تدریجی قیمت‌ها و تولید مسکن به روال منطقی و با سرعت قابل توجه پیش برویم.

بنانیوز – ممتاز، خبرها صنعت ساختمان کشور، عمران – معماری – شهرسازی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.