مسکو: چنانچه دخالت کی‌یف در مرگ داریا دوگینا محرز شود، این امر مصداق تروریسم دولتی است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز (یکشنبه) گفت، اگر مقام‌های ذی‌صلاح تشخیص دهند که اوکراین در مرگ داریا دوگینا، دختر ایدئولوژیست روس و حامی پوتین در مسکو دست داشته، به این معنی است که کی‌یف سیاست “تروریسم دولتی” را دنبال می‌کند.

مسکو: چنانچه دخالت کی‌یف در مرگ داریا دوگینا محرز شود، این امر مصداق تروریسم دولتی است

به گزارش ممتاز نیوز، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه در تلگرام خود نوشت: اگر دخالت اوکراین تایید شود ما باید درباره سیاست تروریسم دولتی که دولت کی‌یف آن را پیگیری می‌کند، صحبت کنیم.

اوایل امروز، «داریا دوگینا» دختر «الکساندر دوگین» ایدئولوژیست، تحلیلگر و فیلسوف سیاسی روس در جریان انفجار خودرویش در مسکو کشته شد.

این رویداد شامگاه شنبه در بزرگراهی حدود ۲۰ کیلومتری غرب مسکو حدود ساعت ۲۱:۳۵ به وقت محلی رخ داد. تصاویر و ویدئوهای منتشر شده نشان می‌دهد که این انفجار درست در وسط بزرگراه اتفاق افتاد و اجزای منفجر شده به اطراف پرتاب شدند. این خودروی متلاشی‌شده کاملا آتش گرفت و سپس به حصاری برخورد کرد.

بازرسان هنوز علت انفجار یا انگیزه احتمالی آن را تایید نکرده‌اند. پدر داریا به دلیل دیدگاه‌های ضد غربی و “نئو-اوراسیایی” خود مشهور است. رسانه‌های غربی طی دهه اخیر بارها از الکساندر دوگین به عنوان یکی از نیروهای محرکه سیاست خارجه ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه یاد کرده‌اند.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.