مسی، اتوئو، اشنایدر و اینیستا در کربلا+عکس

وقتی به خیابان های اطراف بیت الحرمین سرکی می کشید، برایتان پر واضح می شود که فوتبال نزد نوجوانان و جوانان عراقی و بویژه کربلایی ها از چه جایگاه ویژه ای برخوردار است.

سرویس ورزشی برنا

وقتی در کوچه و خیابان های کربلا قدم می زنید همه جا غبار غم را مشاهده می کنید؛ هر خانه ای یک موکب است و هر رهگذری سینه سوخته و قلبی پر از عشق اباعبدالله دارد، اما با این حال شهر کربلا از حیث اجتماعی روی دیگری نیز از خود به شما نشان می دهد؛ چهره ای که طی سالهای حکومت صدام حسین فرصت رخ نمایی نداشت و حالا اندکی رخ عیان نموده است.این چهره شهر در علاقه مردمانش و بویژه جوانان به دنیای پر هیاهوی فوتبال خلاصه می شود.

وقتی به خیابان های اطراف بیت الحرمین، محلات قدیمی شهر و البته بافت های محروم منطقه سرکی می کشید، برایتان پر واضح می شود که فوتبال نزد نوجوانان و جوانان عراقی و بویژه کربلایی ها از چه جایگاهی برخوردار است.

اینجا حتی گاری چی های بازار و فقرای سرگردان در اطراف حرم را با پیراهن های بارسلونا، رئال، منچستر و … مشاهده می کنید.

گرچه از منظر برخی اندک از عراقی ها، این علاقه و تب فوتبالی هدیه استعمارغربی به جوانان عراقی است اما واقعیت مسئله که نمی توان آن را کتمان کرد شوری است برای قرار گرفتن در دایره پر جاذبه فوتبال.

وقتی بحث های فوتبالی آنها در قهوه خانه های اطراف حرم و دکه های کنار نهر حسینی را مشاهده می کنید، برایتان مشخص می گردد که موج فوتبال به کربلا نیز رسیده است.

کری خوانی های طرفداران بارسا و رئال که نشات گرفته از ال کلاسیکو های جذاب این سالهای سرزمین ماتادورها می باشد،به اندازه ای جالب است که انسان را به ورود در بحث های آنان ترغیب می کند.

گرچه فوتبال باشگاهی و ملی عراق هنوز نتوانسته غبارحمله اشغالگران را از چهره بزداید اما همین بحث های فوتبالی و همین موج فوتبالی دلربا که به شهر رسیده ، موید در پیش بودن روزهایی است که کار ساخت استادیوم بزرگ در دست احداث کربلا به پایان برسد و فوتبال جان بیشتری بگیرد.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی حج


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.