مسیر بدون باخت ایران به فینال ختم شد

تیم ملی بسکتبال ایران با پیروزی قاطعانه ۷۷ بر ۶۰ مقابل فیلیپین ب فینال مسابقات کاپ آسیا راه یافت.

   به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛ ترکیب جوان و باتجربه تیم ملیبسکتبال ایران در مسابقات کاپ آسیا جواب داده و تیم ملی کشورمان بدون حتی یک باخت راهی فینال شد.در بازی نیمه نهایی مقابل فیلیپین، تنها کوارتر اول با شکست یک امتیازی ایران و نتیجه ۱۷ بر ۱۶ همراه بود اما در سایر دقایق ملی پوشان کشورمان بازی را در اختیار داشته و سه کوارتر بعدی را با نتایج ۱۴ بر ۱۳، ۲۳ بر۱۷ و ۲ بر ۱۳ بردند.
در این بازی امیر صدیقی و سجاد مشایخی تنها بازیکنانی بودند که فرصت بازی پیدا نکردند و آرن داودی، حامد آفاق، صمد نیکخواه، اوشین ساهاکیان و اصغرکار دوست ترکیب اصلی تیم را در بیشتر دقایق تشکیل می دادند.
 پس از کوارتر اول نزدیکترین نتیجه فیلیپین رسیدن به سه امتیازی ایران دردقیقه آخر کوارتر سوم بود.اما در کوارتر پایانی ابتدا اختلاف دو تیم بهده امتیاز رسید و ازاواسط این کوارتر ده امتیاز دیگر نیز به این اختلافاضافه شد تا با راحت شدن خیال بچیروویچ در دو دقیقه پایانی بازیکنانی مثل بهنام یخچالی و صالح فروتن نیز شانس حضور در لحظات آخر یک بازی حساس راداشته باشند.
در پایان اوشین ساهاکیان که در بازی روز قبل فرصت خوبی برای استراحت پیداکرده بود با ۱۲ امتیاز، هشت ریباند و پنج پاس منجر به گل بهترین بازیکن ایران بود. حامد آفاق ۱۴ امتیاز و چهار ریباند، محمد جمشیدی و اصغرکاردوست هر کدام ۱۳ امتیاز و صمد نیکخواه بهرامی ۱۲ امتیاز، پنج ریباند وسه پاس منجر به گل داشتند.دوتیت ستاره فیلیپینی ها تنها یازده امتیاز و هفت ریباند در این دیدار داشت.
در بازیهای پنجم تا هشتمی امروز ازبکستان ۸۶ بر ۷۰ از چین تایپه شکست خورد و چین ۷۸ بر ۶۳ لبنان را برد تا نارضایتی لبنانی ها از سرکیس سرمربیاین تیم افزایش یابد. لبنانی ها اعتقاد دارند بازیکنان در باختهای اینتیم مقصر نیستند و دوران سرکیس بر روی نیمکت تیم ملی لبنان به پایان رسیده است.
فینال کاپ آسیا فردا میان ایران و برنده دیدار ژان _قطر برگزار می شود./ق


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.