مشارکت بسیج سازندگی سپاه عاشورا در احداث دو هزار واحد مسکونی مناطق زلزله زده

۱۷ شهریور – ۰۲:۰۵:۵۹ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور خبر داد:

بزرگنمایی:  

  رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور هدف از حضور در آذربایجان شرقی را عمل به منویات امام خامنه ای بیان کرد و گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با تمام توان پا به میدان گذاشته تا این پروسه عظیم را با همکاری تمامی نهادها و ارگان های دولتی و اهالی غیور مردم منطقه به انجام رساند.
به گزارش خبرگزاری ممتاز، مهندس تابش در نشست مشترکی که با حضور سردار خراسانی رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور، سردار پورجمشیدیان فرمانده سپاه عاشورا، مسئول قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سرهنگ قائمی رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه عاشورا و مهندس قربان محمدی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان آذربایجان شرقی برگزار شده بود، با تاکید به تحقق فرامین ولی امر مسلمین و دستورات موکد ریاست محترم جمهوری در راستای تسریع اسکان مردم مناطق آسیب دیده افزود: با توجه به تجربیاتی که بنیاد مسکن از حوادث گذشته دارد، برنامه ریزی وسیعی را انجام داده است و در این راستا ستادهای معین بازسازی مناطق آسیب دیده با مشارکت ۱۲ استان وارد مرحله ی بازسازی شده است.
وی با اشاره به حضور و استقرار مدیران کل ۱۲ استان در منطقه، بیان کرد: در حادثه اخیر حدود ۸ هزار واحد روستایی به آوار تبدیل شده و تعداد دیگری از ساختمان ها آسیب دیده اند، که نیاز به بازسازی در مراحل بعدی دارد و از حضور سپاه و بسیج سازندگی سپاه عاشورا در این حرکت استقبال می کنیم.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور از اعلام آمادگی این بنیاد در واگذاری احداث واحدهای مسکونی در مناطق زلزله زده به مجموعه سپاه و بسیج سازندگی خبر داد و گفت: بسیج و سپاه هر چه قدر اعلام آمادگی کند واگذار می شود و هیچ گونه محدودیتی در این راستا وجود ندارد، چرا که این نهاد مقدس مورد اعتماد مردم و مجموعه ی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.
مهندس تابش با اشاره به حضور مهندسین و ناظرین پروژه این بنیاد در روستاها افزود: بیش از ۵۰ هزار تن فولاد خریداری گردیده و با تمامی شرکت های فولاد و سازهای بتنی در اقسانقاط کشور در راستای تامین مصالح عقد قرارداد شده است.
وی با بیان اینکه احداث ۳۰ واحد مسکونی به یک تیم کاری واگذار می شود، افزود: اولویت اول کاری بنیاد تا مرحله سفت کاری واحد های مسکونی تا آغاز فصل سرما بوده و مرحله نازک کاری نیز در اولویت بعدی قرار دارد.
وی همچنین از عقد قرارداد احداث بیش از ۴۰۱۰ مورد واحد مسکونی در منطقه خبر داد و تصریح کرد: عقد قراردادهای واحدهای مسکونی باقی مانده نیز تا یک هفته دیگر بسته خواهد شد.
رئیس بنیاد مسکن کشور در این نشست مشترک احداث دو هزار واحد مسکونی را به بسیج سازندگی سپاه عاشورا واگذار کرد و گفت: این واحدها باید در محل قبلی خود احداث گردد و هرگونه تغییر مکان نیازمند تائیدیه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.
وی مساحت احداث واحدهای مسکونی را ۶۰ مترمربع اعلام کرد و افزود: نوع ساخت و نقشه توسط بنیاد مسکن ارائه خواهد شد و تامین شن و ماسه و بتن آماده نیز بر عهده خود مجموعه سپاه و بسیج سازندگی می باشد. وی همچنین از توافق انجام یافته با سازمان جهاد کشاورزی در احداث واحدهای دامی در کنار خانه های روستائیان خبر داد.
در خاتمه با حضور مسئولین حاضر در جلسه، از ماکت اتاقک های ۴*۳ و فضای دامی تعبیه شده بازدید به عمل آمد.
در این نشست مشترک مقرر گردید احداث دو هزار واحد مسکونی توسط مجموعه سپاه و بسیج سازندگی سپاه عاشورا احداث شود و میلگرد – سیمان و آجر توسط بنیاد مسکن در محل به مجری تحویل داده شود.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۹۰۷۱۴۰۵۵۹۲۰۴


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.