مشارکت بخش خصوصی در توسعه نیروگاه‌های بهینه‌سازی مصرف انرژی

۰۷خردادماه،

با تصویب نمایندگان به وزارت نیرو اجازه داده شد تا سقف یکصد و بیست هزار میلیارد ریال با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و عمومی به روش بیع متقابل قرارداد منعقد کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران نمایندگان در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) و در ادامه بررسی بخش هزینه‌ای ماده واحده لایحه بودجه سال جاری، بند الحاقی ماده ۶۸ را بررسی و تصویب کردند.

براین اساس به منظور اجرای طرح‌های افزایش بازدهی نیروگاه‌ها با اولویت نصب بخش بخار در نیروگاه‌های سیکل ترکیبی، ‌توسعه استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر، ‌کاهش تلفات، بهینه‌سازی مصرف، ‌صرفه‌جویی در مصرف سوخت مایع و افزایش سهم صادرات سوخت، به وزارت نیرو اجازه داده می‌شود تا سقف یکصد و بیست هزار میلیارد به روش بیع متقابل با سرمایه‌گذاران بخش‌های خصوصی و عمومی قرارداد اجرای طرحهای افزایش بازدهی و ‌تولید نیروگاه‌های بخش دولتی و خصوصی‌، ‌ توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر، کاهش تلفات و بهینه‌سازی مصرف انرژی با اولویت استفاده از تجهیزات ساخت داخل منعقد نماید.

دولت مکلف است در قبال این تعهد، سوخت مایع(‌نفت گاز) صرفه‌جویی‌شده یا معادل آن نفت خام را با محاسبه میزان صرفه‌جویی حاصله در مدت حداکثر دوسال به سرمایه‌گذاران تحویل نماید. آئین‌نامه اجرائی این بند توسط وزارتخانه‌های نیرو و نفت حداکثر دو‌ماه پس تصویب این قانون با تأیید معاونت به‌ تصویب هیأت‌وزیران می‌رسد.
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.