مشارکت در تحقق اهداف سازمان جهانی کار

۲۶خردادماه،

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تنها راه تحقق اهداف سازمان بین المللی کار را مشارکت در دمکراتیزه کردن نظام حاکم بر روابط بین الملل دانست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اسدالله عباسی در نشست وزیران کار عضو جنبش غیر متعهدها در ژنو اظهار کرد: سازمان جهانی کار باید اصلاحات قابل توجهی را در جهت ارتقای و شفافیت عملکرد و پاسخگویی به نیاز اعضا به انجام برساند.

وی به مرور اقدامات و توفیقات سازمان بین المللی کار در طول صد سال فعالیت خود پرداخت و با اشاره به تدوین حدود ۲۰۰ کنوانسیون و پیشنهاد نامه در سازمان بین المللی کار، این اقدامات را برای تحقق اهداف مندرج در اساسنامه سازمان ناکافی دانست.

عباسی تنها راه تحقق اهداف سازمان بین المللی کار را مشارکت آن در دمکراتیزه کردن نظام حاکم بر روابط بین الملل دانست و تأکید کرد: سازمان جهانی کار باید اصلاحات قابل توجهی را با هدف ارتقاء شفافیت، پاسخگویی، جامعیت، کارآمدی و کارایی به انجام برساند.

در این نشست که به ابتکار ایران به عنوان رییس فعلی جنبش غیرمتعهدها برگزار شد، مدیرکل سازمان بین المللی کار نیز برای اولین بار در تاریخ سازمان در نشست وزِیران کار جنبش حضور یافت و در خصوص موضوعات نشست، دیدگاه جنبش غیرمتعهدها و چالشها و فرصتهای پیش روی سازمان بین المللی کار در سده دوم فعالیت آن سخنرانی کرد.

در ادامه، وزرای کار و مقامات ارشد بعضی از کشورها از جمله مصر، عراق، پاکستان و بلاروس با تقدیر از ابتکارات کشورمان به بیان دیدگاههای خود پرداختند.

به گزارش ایسنا، در هفتمین نشست وزیران کار عضو جنبش غیرمتعهدها که در حاشیه یکصد و دومین کنفرانس بین المللی کار در ژنو برگزار شد، بیانیه نهایی وزیران کار عضو جنبش به تصویب رسید.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.