مشارکت فعال و پایدار در گرو طلایه داری سازمان های مردم نهاد است

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

مدیرعامل سازمان رفاه ، خدمات و مشارکت های اجتماعی امر توسعه یافتگی را در گرو مشارکت های فعال و پایدار سازمان های مردم نهاد دانست.

 
 
به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سازمان رفاه ، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران ، حسین زارع صفت مدیرعامل این سازمان در نشست مشترک با شورای هماهنگی مشارکت سازمان های مردم نهاد مناطق شهرداری پهنه ی شمال شرق تهران ، با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت سازمان های مردمی در مشارکت های اجتماعی ، سازمان های مردم نهاد را طلایه دار مشارکت های عمومی عنوان کرد و گفت: موضوع و امر توسعه یافتگی در گرو مشارکت های فعال و پایدار این سازمان ها است.
 
وی ، تحقق این موضوع را مستلزم ایجاد شرایط و بسترهایی دانست که باید از سوی نهاد های مسئول همچون مدیریت شهری فراهم شود تا مشارکت پذیری فعال در تصمیم گیری ها در درون ساختارهای مدیریتی نهادینه شود.
 
زارع صفت ، فراهم سازی زمینه های همکاری و مشارکت سازمان های مردم نهاد را در اداره امور شهر از سوی شورای اسلامی شهر و مدیریت شهری تهران ، ضرورت انکار ناپذیری توصیف کرد که همه نهادهای فعال مردمی می توانند در قالب کارگروه های گوناگون محیط زیست ، پیشگیری از آسیب های اجتماعی ، بهداشت و سلامت ، فرهنگی –  مذهبی و … فعالیت کنند.
 
در ادامه ، روزبهانی دبیر ستاد توانمندسازی سازمان های مردم نهاد (سمن) شورای اسلامی شهرتهران نیز طی سخنانی ضمن تشریح چرایی و چگونگی تشکیل این ستاد ، به تبیین رویکردها و اهداف ستاد متبوعش پرداخت و اظهار کرد : تشکیل ستاد توانمندسازی سازمان های مردم نهاد ، ناشی از ضرورت ایجاد زیرساخت های لازم جهت مشارکت و مشاورت هدفمند و سیستمی نهادهای مدنی در حوزه فعالیت های مدیریتی شهر است.
 
وی ، تحقق چشم انداز تبدیل شهرداری از سازمان خدماتی به سازمانی فرهنگی- اجتماعی را بسته به میزان مشارکت اجتماعی و لزوم رویکرد جامعه محورانه عنوان کرد و گفت: مداخله گرهای اجتماعی اعم از نهادهای مدنی و دولتی می توانند از ابزارهای مهم رسیدن به این چشم انداز باشند.
 
در ادامه این نشست، مجتبی یزدانی شهردار منطقه یک نیز نسبت به حضور مناطق یک ،۳، ۴ و ۸ در برگزاری سمن های پهنه شمال اظهار کرد: در حال حاضر با توجه به توانایی های دیده شده در سمن ها که به صورت مشارکتی است می توان ساز و کاری را تعریف کرد تا در پروژه ها و فعالیت های اجتماعی نیز از گروه های داوطلب مردمی استفاده کرد.
 
وی افزود: دستیابی به توسعه پایدار، اجرای صحیح و سریع پروژه ها و طرح های عمرانی با  کاهش هزینه ها تنها با مشارکت گسترده مردمی میسر است.
 
شهردار منطقه یک حضور مردم در پروژه های شهری را  از اهداف شهرداری تهران دانست و گفت: با تفویض اختیار و واگذاری امور به شهروندان علاوه بر افزایش مشارکت اجتماعی در اداره شهر باعث افزایش همکاری های اجتماعی و نیز افزایش حس تعلق آنان به شهر می شود.
 
وی در خصوص تجهیز سراهای محلات در ۲۶ محله شمال تهران تصریح کرد: در حال حاضر ۲۳ سرای محله آماده شده و تا پایان آذر ماه نیز ۳ سرای دیگر آماده سازی و در اختیار شهروندان قرار می گیرد.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.