مشارکت و تعامل مردمی، امنیت پایدار را در جامعه ایجاد می‌کند

سرهنگ ˈفرهاد قدسیˈ امروز در سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان دماوند، با تاکید بر اهمیت مشارکت‌های اجتماعی و مردمی با پلیس، تصریح کرد: عمق بخشیدن به امنیت از نتایج جلب مشارکت مردم است، زیرا بخش عمده امنیت در جامعه مربوط به مردم و شهروندان می باشد.

وی آموزش همگانی، افزایش خدمات‌رسانی و جلب مشارکت اجتماعی را از جمله اهداف این نهاد امنیتی و انتظامی دانست و خاطرنشان کرد: امروز نیروی انتظامی دانش بنیان، با ایمان و با تقوی در صحنه اجرا حضور دارد و مایه اقتدار نظام و زمینه ساز توسعه و پیشرفت در جامعه است.

این مقام مسئول با بیان اینکه نیروی انتظامی یک نیروی عملیاتی صرف نیست، بلکه حرکت این نیرو بر مدار مطالعات دانش‌بنیان و بررسی‌های جامعه شناسانه در محیط‌ های مختلف ماموریتی است، بیان داشت: در هر جامعه‌ای که امنیت وجود دارد، نشان از پلیسی مقتدر و قوی است و در این میان نقش مردم به عنوان حافظان امنیت بسیار ارزشمند است.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان دماوند گفت: هرچه در حوزه مطالعات و ورود دانش به واحدهای پلیس کار بنیادی صورت گیرد در عرصه پیشگیری و اجرا موفقیت بالاتری خواهیم داشت که این مهم در دستور کار این نهاد قرار دارد.

سرهنگ قدسی ایجاد امنیت فکری، اجتماعی و اخلاقی را مهمترین رسالت پلیس در قبال مردم دانست و افزود: نیروی انتظامی از جمله نیروهای مسلحی است که در خط مقدم جبهه مبارزه با دشمنان قرار دارد و در مبارزه با مواد مخدر، هنجارشکنان و ناامن کنندگان جامعه با قاطعیت و جدیت وارد عمل شده و فضا را برای متخلفان محدود کرده که شایسته است در این هفته از تمامی تلاشگران عرصه امنیت تشکر کنیم.

تهرام/۷۲۴۶/۱۴۵۷/

انتهای پیام /*


www.irna.ir
منبع:ایرنا
بازنشر: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.