مشاغل معروف مشاغل معروف گردشگری دنیا

مطرح ترین مشاغل گردشگری دنیا

سفر یکی از لذت بخش ترین سرگرمی های امروز در جهان به شمار می رود. در سفر است که انسان با مناظر جدید، ناآشنا و زیبا رو به رو می شوید، بهترین لحظات را با همراهانش می گذراند، با فرهنگ های مختلف آشنا می شود و از همه مهمتر، گوشه ای از واقعیت هر چیزی را از نزدیک احساس و لمس می کند.

در این زمان، هنگامی که شما در حال تجربه لذت مسافرت هستید و مدتی را در خانه ای موقتی خارج از محل زندگی خود سپری می کنید، نمی توانید افرادی را که برای خوشی شما فعالیت می کنند، نادیده بگیرید و یا به صورت کامل تر باید گفت: «تجربه یک مسافرت خوب به افرادی بستگی دارد که مسئولیت خدمات رسانی به مسافران را برعهده دارند.»

اگر به بخش های مختلف یک سفر تفریحی توجه کنیم در جای جای آن افرادی را می بینیم که گوشه ای از تعطیلات ما را به خود اختصاص داده اند. در این میان می توان به طور مثال به مسئول ثبت بلیت ها، مسئول اعزام مسافران، مسئول بخش های سرگرم کننده، راهنمای گردشگران و خیل عظیمی از دیگر افرادی که به صورت مستقیم و غیرمستقیم از روز اول تا آخر تعطیلات شما را همراهی می کنند، اشاره کرد.

گوناگونی فرصت های شغلی در بخش مسافرت و گردشگری و همچنین هتلداری، فراوان بوده و به ویژه این میزان در فصل اوج تعطیلات بیشتر نمایان می شود.

به طور مثال مشاغل مربوط به هتلداری در سال ۲۰۰۶، ۱۳ میلیون و یکصد هزار بوده و انتظار می رود تا سال ۲۰۱۶ از مرز ۱۵ میلیون شغل نیز فراتر رود. فرصت های شغلی بخش هتلداری به سه بخش، فعالیت های هنری و سرگرم کننده، هتل ها و خدمات غذایی تقسیم می شوند.

بنا بر آمار گرفته شده توسط سایت www.carrierbuilder.com که یک سایت مطالعاتی در زمینه انواع مشاغل است، بخش فعایت های هنری و سرگرم کننده بیش از یک میلیون و ۹۰۰ هزار شغل را به خود اختصاص داده است. هتل ها و دیگر مناطق رفاهی همچون هتل های پنج ستاره و پارکینگ های خصوصی یک میلیون و ۸۰۰ هزار فرصت شغلی و بخش تغذیه نیز بیش از ۹ میلیون فرصت شغلی را به خود اختصاص داده اند.

نظرسنجی های به عمل آمده از کارکنان این بخش نشان داده است، اگرچه میزان حقوق دریافتی به طور کلی همچون دیگر شغل های صنعتی زیاد نیست، اما چنین شغل هایی جذاب تر و انعطاف پذیرتر بوده و فرصت مناسبی را برای شناخت و ملاقات با دیگران به وجود می آورند.

به عقیده کارشناسان بیشتر شغل ها در این صنعت متنوع بوده و هر روز آن با روز دیگر متفاوت است. از این رو هیچگاه باعث کسل شدن کارکنان این بخش نمی شود. در این بخش به چند نمونه از شغل های وابسته به این صنعت اشاره می کنیم:

● سرپرست بخش سرگرمی و تفریحات: مسئولیت ها در این بخش متنوع بوده و به محل کار افراد بستگی دارد و از مسئول تقسیم توپ گلف برای بازیکن ها آغاز و تا رده های بالاتر نیز ادامه خواهد داشت. حقوق دریافتی این افراد ساعتی ۸ دلار است.

● نگهبان: نگهبان کار حفاظت از میهمانان را به همراه فعالیت هایی همچون رزرو ساعات رستوران و هماهنگ کردن برنامه های مسافرتی و فعالیت های گوناگون، برعهده دارد. حقوق دریافتی این افراد ۵/۱۷ هزار دلار در سال است است که بنا به نوع فعالیت قابل تغییر است.

● مدیر کشتی های کروز: مدیر کشتی های کروز مسئول برنامه ریزی برای سفرهای برون مرزی بوده و طراحی فعالیت های سرگرم کننده و مراسم مختلف را در طول وسفر برعهده دارد. حقوق ماهانه این افراد ۴۵۰۰ تا ۷ هزار دلار است.

● موزه دار: مسئولیت و مدیریت اماکن همچون موزه ها، گالری های هنری، نمایشگاه های گل و گیاه، باغ وحش ها و همچنین مسئولیت فروش یا اجاره بخش های تحت مدیریت خود را برعهده دارد. حقوق این افراد در سال حدود ۵ هزار دلار است.

● تجات غریق: محافظ گردشگران در مناطق مختص شنا، استخرها و سواحل دریایی بوده و همچنین مسئولیت هشدار دادن به مسافران را هنگام دور شدن از مناطق امن ساحلی و دریایی برعهده دارد. حقوق این افراد بسته به نوع فعالیت متفاوت بوده و به صورت میانگین، سالانه ۱۵ تا ۱۶ هزار دلار است.

● کارمند بخش اطلاعات: مسئولیت پاسخ دهی به پرسش ها و نیازهای مسافران را برعهده داشته و موظف به اطلاع رسانی دقیق به آنها هستند. این افراد ۲۰ هزار دلار در سال حقوق می گیرند.

● راننده تاکسی یا شوفر: بدون شک رانندگان تاکسی بخش مهمی از زمان مسافرت افراد را به خود اختصاص می دهند، زیرا با استفاده از چنین وسایل است که گردشگران قادر به گشت و گذار در مکان های جدید بوده و تجربیات بسیاری را از مشاهده مناظر مختلف کسب می کنند. حقوق این افراد نیز بسته به نوع اتومبیل از ساعتی ۹ دلار تا ۱۰ دلار متغیر است.

● راهنمای تور: چنین فردی عهده دار راهنمایی و هدایت گردشگران بوده و مسئولیت نشان دادن اماکن و مناطق پرجاذبه همچون ساختمان های قدیمی و موزه ها را به مسافران برعهده دارد. حقوق این افراد نیز ۲۱ هزار و ۱۳۷ دلار در سال است.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.