مشاوره فردی برای معتادان تاثیرگذار تر از دارو است

۲۱اردیبهشت،
ممتاز نیوز : عباس اسماعیل‌گل متخصص در حوزه درمان اعتیاد در گفت‌وگو با برنا به نقش خانواده‌ها اشاره کرد و اذعان داشت:خانواده‌ها علاوه بر اینکه در گرایش به مصرف مواد فرزندان خود نقش دارند در بهبود و حفظ درمان‌های بکارگرفته شده در راستای ترک اعتیاد نیز نقش اساسی دارند.

وی تصریح کرد:سوء مصرف مواد در نوجوانان و جوانان به عنوان یکی از معضلات بسیار جدی محسوب می‌شود که منجر به آسیب‌ها و پیامدهای مختلف جسمانی، اجتماعی و تحصیلی در فرد می‌شود.

اسماعیل گل افزود: نباید از نقش تاثیرگذار و کلیدی خانواده‌ها به آسانی گذشت و بر همین اساس خانواده‌ها نیز باید مدیریت بیشتری نسبت به اعمال فرزندان خود و بر نحوه برخوردها و رفت و آمدهای آنها نظارت بیشتری داشته باشند.

وی با بیان اینکه نقش والدین در کاهش آسیب‌های اعتیاد به مواد مخدر اساسی و مهم است، تاکید کرد:والدین با برخوردها و مراقبت‌های صحیح از فرزندان می‌توانند زمینه‌های گرایش به مواد مخدر را از بین ببرند.

این متخصص و مشاوره در حوزه درمان اعتیاد خاطر نشان کرد:فعالان عرصه مواد مخدر در کمین نوجوانان و جوانان رانده شده از سوی خانواده می باشند تا بتوانند در مرحله اول آنان را معتاد نموده،سپس در مسیر دسترسی به اهداف خود بهره برداری کنند.

وی در ادامه این مطلب افزود:محبت و ایجاد رابطه عاطفی و صمیمی والدین با فرزندان سبب می‌شود که نقشه گرگ‌های آدم نما به یاس مبدل شود و جوانان و نوجوانان آن‌ها همواره در سلامتی و دور از خطر قرار گیرند.

اسماعیل گل در پایان گفت:مشاوره فردی و خانوادگی نوجوانان و جوانان و نیز معتادان تاثیرگذار‌تر از مصرف دارو برای آن‌ها است و در کنار این روش درمانی خانواده با محبت و ایجاد رابطه صمیمی فرزندان خود را از آلودگی که آینده آنها را به تباهی می کشاند نجات دهند.

منبع: ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.