مشاور استاندار تهران: در شرایط فعلی انتقال پایتخت منتفی است

گردآوری توسط گروه عمران ممتازنیوز

http://www.bananews.ir/مشاور استاندار تهران گفت: با توجه به آماده نبودن زیرساخت‌های شهر مقصد و هزینه‌های بالایی که وجود دارد،‌ به نظر می‌رسد طرح انتقال پایتخت منتفی است.

به گزارش ممتاز (BanaNews.ir) محمدرضا محمودی در گفت‌وگو با ایسنا، دربارهٔ تقسیم تهران به سه بخش و همچنین بحث انتقال پایتخت که در دولت دهم مطرح بود، گفت: در دولت قبل طرحی مطرح بود که بر اساس آن، تهران همان‌گونه که دارای ۲۲ منطقه شهرداری است، ۲۲ فرمانداری نیز برای تهران تشکیل شود که نمایندگان دولت در همه مناطق حضور داشته باشند.

وی با بیان اینکه این طرح اجرا نشد، افزود: بحث انتقال پایتخت نیز یکی از موضوعاتی بود که بارها عنوان شد اما با توجه به اینکه نیازمند زیرساخت‌های کامل است و هزینه بسیار بسیاری را نیز می‌طلبد که با توجه به شرایط فعلی کشور در حال حاضر به نظر نمی‌رسد امکان‌پذیر باشد.

معاون عمرانی سابق استاندار تهران تصریح کرد: با توجه به این شرایط، به نظر می‌رسد که انتقال پایتخت منتفی باشد و طرح سه بخش شدن تهران نیز موضوعی است که جزئیات آن را نشنیده‌ام. لذا اینکه بخواهند تهران را به سه بخش شهرستان‌های ری، شمیرانات و تهران تقسیم کنند، بر چه اساسی خواهد بود؟ و آیا این طرح مجدد کلید خواهد خورد؟

محمودی دربارهٔ اینکه در دولت دهم بحث‌های بسیار بسیاری دربارهٔ انتقال پایتخت اداری تهران به پرند صورت گرفت، گفت: این طرح هزینه بسیار بسیاری را در پی دارد. چرا که باید تمام دسترسی‌ها برای مردم فراهم شود. چرا که در صورت انتقال ادارات، باید همه زیرساخت‌های آن از جمله حمل و نقل آن به طور کامل دیده شود. بنابراین بعید می‌دانم بحث انتقال پایتخت در حال حاضر عملیاتی شود. البته ممکن است در آینده با تامین زیرساخت‌های آن، بتوان پایتخت را انتقال داد.

مشاور استاندار تهران دربارهٔ ارتقای مدیریت تهران و ایجاد توسعه متوازن که یکی از دغدغه‌های فعلی استانداری نیز محسوب می‌شود، گفت: برای ایجاد توسعه متوازن باید از مشارکت مردم برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف استفاده کرد که این اقدام نیز با ایجاد تسهیلات میسر است.

وی افزود: یکی از مشکلات عمده این عدم توازن،‌ به بافت‌های فرسوده بازمی‌گردد و باید تدابیر مناسبی برای آن اتخاذ شود که در این راستا توسعه گردشگری، توسعه هتلینگ برای سرمایه‌گذاری در مناطق جنوبی می‌تواند توسعه متوازنی را در پی داشته باشد و در غیر این صورت متوازن‌سازی تهران امکان‌پذیر نیست. چرا که همواره تفاوت بین شمال و جنوب در تهران وجود داشته و شهروندان نیز همواره به سمت سرمایه‌گذاری و حتی سکونت در شمال شهر می باشند.

بنانیوز – ممتاز، خبرها صنعت ساختمان کشور، عمران – معماری – شهرسازی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.