مشاور امور ایثارگران مرکز امور زنان خبرداد: رونمایی از ۴کتاب درباره زنان ایثارگر تا آذرماه

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ شنبه ۱۳م آبان ۹۱،

isna-19-3.jpg

مشاور امور ایثارگران مرکز امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری، گفت: تا آذرماه ۴ کتاب درباره زنان ایثارگر چاپ می‌شود.

فرح‌روز فاتحی در گفت‌وگو با خبرنگار«زنان» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، افزود: دو قطره خون عنوان کتابی نوشته لیلا محمدی است که درباره زنی است که دو شوهر او شهید شده‌اند و شوهر سومش جانباز ۷۰ درصد است.

زندگی منصوره رحماندوست همسر شهید را نیز راضیه تجار به نگارش درآورده است. همچنین خاطرات زرین تاج کیهانی دوست عنوان کتاب دیگری است که فریبا انیسی آن را به نگارش درآورده است.

وی افزود: معصومه زارعی کتاب چشمه ساری در کویر را درباره یکی از همسران ایثارگران استان یزد نوشته است وعلاوه بر آن قرار است کتابی درباره نقش ۷۲ زن و فعالیت‌های آنان در چایخانه اهواز به نگارش درآوریم که زنان در این چایخانه پشتیبانی دفاع مقدس را برعهده داشته‌اند و کارهایی مانند شستشوی ملحفه‌ها و تعمیر لباس‌های رزمندگان را انجام می‌دادند. این کتاب نیز تا دهه فجر رونمایی می‌شود.

فاتحی در پایان در پاسخ به این پرسش ایسنا که چه معیارهایی برای انتخاب زنان به منظور نگارش کتاب درباره آنها دارید، گفت: زنانی که نقش فعال در دوران دفاع مقدس داشته باشند و از چند جهت ایثارگر محسوب شوند، به عنوان نمونه همسر و مادر شهید باشند را انتخاب می‌کنیم و هدف از نگارش این کتاب‌ها الگوسازی و شناساندن این زنان به جامعه از جمله جامعه هنری است.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.