مشاور رییس‌جمهور نیکاراگوئه خطاب به معارضان سوری: به صلح در سوریه شانس دیگری دهید

۲۸ آبان ،

مشاور رییس‌جمهور نیکاراگوئه تاکید کرد: نباید اجازه دهیم آن چه درباره‌ی عراق و لیبی اتفاق افتاد و نسل‌کشی و قتل عام را در این کشورها شاهد بودیم درباره‌ی سوریه از سوی آمریکا به اجرا درآید.

به گزارش تفسیری خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مشاور رییس‌جمهور نیکاراگوئه بعدازظهر یک‌شنبه در نشست گفت‌وگوی ملی سوریه اظهار کرد: وقت برای گفت‌وگو فرا رسیده است و گفت‌وگو تنها راه رسیدن به صلح و رفاه در این کشور است. من به بشار اسد از آن‌جا که خواهان حفاظت از منافع سوریه است اطمینان دارم و این چیزی است که اغلب شما که در این‌جا حاضرید به آن اعتقاد دارید.

وی گفت: من از شما که این‌جا جمع شده‌اید می‌خواهم به صلح در سوریه شانس دیگری دهید و هر نوع دخالت خارجی و بازیچه شدن کشورهای خارجی که به دنبال نابودی این کشور می باشند را رد کنید.

مشاور رییس‌جمهور اروگوئه گفت: همه‌ی ما جمع شده‌ایم تا صلح در سوریه را تحقق بخشیم. من از کشوری آمدم که سال‌ها با دخالت خارجی و مرگ و کشتار مواجه بوده است اما توانستیم به لطف خدا به صلح دست پیدا کنیم.

این شخصیت نیکاراگوئه‌یی با استفاده از سیاست‌های دولت آمریکا تاکید کرد: دولت اوباما نتوانست به قول‌هایش برای تغییر سیاست‌ها عمل کند. این کشور تحت تاثیر و کنترل صنایع نظامی و دفاعی‌اش است و آن چه پنتاگون امروز دنبال می‌کند تسلط یافتن بر زمین و هواست. آن‌ها می‌خواهند تمام نقاط دنیا را به تسخیر خود درآورند و این را به عنوان یک هدف ملی برای خود نشان می‌دهند.

او خاطرنشان کرد: نباید اجازه دهیم آن چه در لیبی و عراق روی داد یک‌ بار دیگر در سوریه اتفاق افتد کسانی که فریب این توطئه‌ها را می‌خورند احمق و نادان می باشند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.