مشاور “پشت صحنه” هستم نه نویسنده!

۰۸ام بهمن ،

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، آزاده نامداری دربارهٔ نحوه مشارکتش در برنامه “پشت صحنه” علیخانی و سری تازه برنامه “خانمی که شما باشید” می‌گوید.

برنامه تازه نامداری چه حال و هوایی دارد؟

برنامه ” پشت صحنه” احسان علیخانی این روزها بدجوری سرو صدا کرده  و به خاطر حال و هوای عاطفی و خانوادگی‌اش حتی مخاطبان بیگانه با ورزش و ورزشکاران المپیکی را هم هر روز ساعت ۱۹:۴۵ پای تلویزیون می‌کشاند.

نکته قابل توجه در این برنامه آمدن نام آزاده نامداری به عنوان نویسنده برنامه است. نامداری پیش از این در برنامه تحویل سال نو شبکه ۲ امسال با علیخانی همکاری داشت اما آن‌جا اجرای بخشی از کار را به عهده گرفته بود. این بار اما نام او به عنوان نویسنده در تیتراژ آمده و همین مسئله یک مقدار سوال برانگیز است.

نویسنده شدن به لطف علیخانی

آمدن نام نامداری به عنوان نویسنده برنامه “پشت صحنه” اولین سوالی که به ذهن می‌رود این است که تحقیق و نگارش تک تک سوالات این برنامه توسط او انجام شده اما خود نامداری به شدت مخالف این تعریف است و می‌گوید: ” این کار کاملا تیمی است و همه به هم مشاوره می‌دهیم در واقع احسان علیخانی لطف کرده که اسمم را به عنوان نویسنده در تیتراژ سریال آورده است”.

او دربارهٔ مشارکتش در این برنامه توضیح می‌دهد:” هر میهمانی که برای برنامه انتخاب می‌شود بلافاصله اتاق فکری شکل می‌گیرد تا دربارهٔ ابعاد مختلف آن بحث کنیم بعد از فکر اولیه تحقیقات آغاز می‌شود و نهایتا با اطلاعات کامل دربارهٔ هر کدام از میهمان‌ها همگی با همکاری هم سوالات را طراحی می‌کنیم”.

انتخاب نامداری به عنوان مشاور در انتخاب و طراحی سوالات این ذهنیت را بوجود می‌آورد که علیخانی قصد داشته نظری زنانه را هم در برنامه‌اش لحاظ کند.

او می‌گوید:‌”درباره این برنامه نمی‌توانم اظهار نظری داشته باشم و فکر می‌کنم خود احسان علیخانی بهتر از من بتواند بهتر به این سوالات پاسخ دهد.”

انتخاب میهمان‌هایی با قصه‌های خاص خبر تولید سری تازه برنامه “خانمی که شما باشی” برای نوروز برای نوروز ۹۲ هم چند وقتی است از گوشه و کنار به گوش می‌رسد اما هنوز اطلاعات دقیقی در مورد ساختار و محتوای سری دوم این برنامه در دست نیست.

از نامداری دربارهٔ حال و هوا و تغییرات کار تازهش می‌پرسیم او توضیح می‌دهد: “راستش سری دوم این برنامه فرق چندانی با کار سال قبل ندارد فقط در مورد انتخاب خانم‌ها تصمیم داریم یک مقدار روی زنان خاص‌تری دست بگذاریم”.

او دربارهٔ نحوه انتخاب میهمان‌ها می‌گوید:”هر خانمی که قصه زندگی خاصی داشته باشد و کار منحصر بفردی انجام دهد می‌تواند گزینه خوبی برای برنامه ما باشد به طور مثال از خانمی که کار پرورش شترمرغ یا کروکودیل انجام می‌دهد تا کسی که بعد از ۲۰ سال بچه‌دار شده یا خانمی که رستوران بزرگی را اداره می‌کند و … همگی برای برنامه ما جذابیت دارد”.

“خانمی که شما باشی” بدون تغییر

نامداری در پاسخ به این سوال که آیا سری تازه «خانمی که شما باشی» نسبت به سال قبل با تغییرات خاصی روبرو است یا به طور مثال آیتم‌های خاصی به آن اضافه خواهد شد توضیح می‌دهد:” تمایل بسیاری به ایجاد تغییر در برنامه ندارم فکر می‌کنم ما در طول سال برنامه‌‌ای که به زندگی خانم‌ها از این دریچه نگاه کند نداریم من فقط پانزده روز وقت دارم تا برنامه‌ای روی آنتن ببرم که نگاهی از این دریچه به زندگی خانم‌ها داشته باشد بنابراین می‌خواهم از این ۱۵ روز به نحو احسن استفاده کنم و وقت را تمام وقت در اختیار این خانم‌ها قرار دهم.”
به گفته نامداری در هر قسمت یک یا دو خانم به عنوان میهمان انتخاب می‌شوند.

مشارکت تماشاچی‌ها

به گفته او دکور برنامه “خانمی که شما باشی” درست مشابه سال قبل است و هر روز نزدیک به ۲۵ نفر میهمان این برنامه می‌شوند با این تفاوت که امسال میهمان‌ها فقط تماشاگر محض نیستند و در مورد بخش‌های مختلف کار هم نظر می‌دهند: “چون برنامه تماما متعلق به خانم‌هاست ترجیح می‌دهم که این بار خانم‌های تماشاچی هم در برنامه مشارکت داشته باشند و سوالات و نظراتشان را ابراز کنند.”

انتهای پیام/

منبع: هفت صبح


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.