مشعل:لغو محاصره غزه و توقف حملات شرط حماس برای آتش بس

۳۰ آبان ،

خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین ( حماس) اعلام کرد ترک مخاصمه در مناقشه غزه منتفی نیست اما لازمه ایجاد چنین شرایطی این است که رژیم صهیونیستی بدون تعیین هیچ پیش شرطی، به محاصره نوار غزه پایان دهد.

به گزارش تفسیری واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه ، خالد مشعل در کنفرانسی مطبوعاتی در قاهره گفت:« ما با کاهش تنش ها در منطقه مخالف نیستیم اما همچنان بر خواسته های خود یعنی پایان خشونت، توقف کامل حملات و لغو محاصره نوار غزه تاکید می کنیم.»

خالد مشعل خاطر نشان کرد:« ما هم خواستار برقراری آتش بس در منطقه هستیم اما اسرائیل باید به حملات خود به نوار غزه پایان دهد تا شرایط برای پایان دادن به ناامنی و خشونت فراهم شود.»
مشعل همچنین تاکید کرد برقراری آتش بس از خواسته های رژیم صهیونیستی است. وی افزود بنیامین نتانیاهو اول وزیر این رژیم از آمریکا، اروپا و مصر خواسته است برای برقراری آتش بس تلاش کنند.
یک مسئول دولتی مصر نیز کمی پیش از کنفرانس مطبوعاتی خالد مشعل درباره برقراری سریع آتش بس و پایان یافتن خشونتها میان اسرائیل و نوار غزه ابراز امیدواری کرد.
همزمان رادیو رژیم صهیونیستی اعلام کرد کابینه امنیتی این رژیم به ریاست بنیامین نتانیاهو اول وزیر شامگاه دوشنبه برای بررسی پیشنهاد مصر در خصوص آتش بس بین تل‌آویو و گروههای فلسطینی در نوار غزه نشست برگزار کرد. 
رادیو رژیم صهیونیستی افزود :«این رژیم پایبندی بیست و چهار ساعته تا چهل و هشت ساعته به آتش بس را خواستار است تا دو طرف بتوانند درباره جزئیات آتش بس توافق کنند.»   
رادیو رژیم صهیونیستی اذعان کرد این رژیم احتمالا در چارچوب تفاهم آتش بس احتمالی ، کاهش محاصره ای را که بر نوار غزه اعمال می کند در پیش خواهد گرفت.» 

خبر دیگر اینکه در پایان نشست دوشنبه شورای امنیت ؛ روسیه اعلام کرد اگر پانزده کشور عضو شورای امنیت تا ساعت چهارده سه شنبه به وقت گرینویچ به تفاهمی در خصوص پایان دادن به درگیریها بین اسرائیل و گروههای فلسطینی درغزه دست پیدا نکنند ، قطعنامه ای را برای آتش بس فوری پیشنهاد خواهد کرد. 
وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا هم در پایان نشست خود در بروکسل در بیانیه ای توقف  فوری حملات در فلسطین اشغالی و نوار غزه را خواستار شدند و تاکید کردند برقراری آتش بس «به نفع همه است.»


IRIBNews RSS TopNews
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.