مشعل: آتش‌بس با اسرائیل راه را برای لغو محاصره غزه هموار کرد

۰۳م آذر ،

aljazeera4-8.jpg

خالد مشعل با تاکید بر این که آتش بس اخیر با رژیم صهیونیستی راه را برای لغو نهایی محاصره نوار غزه هموار کرد، عنوان داشت که بنیامین نتانیاهو برای دستیابی به آتش بس از جامعه بین‌الملل کمک خواست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در گفت و گو با خبرگزاری آناتولی ترکیه عنوان داشت: مقاومت فلسطین در سال ۲۰۱۲ با مقاومت در سال ۲۰۰۸ کاملا متفاوت است و جنگ هشت روزه اخیر اسرائیل علیه نوار غزه راه را برای جنگ جهت آزادسازی فلسطین هموار کرد.

وی در ادامه افزود: ما از نقش مصر، ترکیه و قطر که اقدامات موثری را در توقف خشونت‌ها و دستیابی به آتش بس ایفا کردند، قدردانی می‌کنیم. این سه کشور نقش قدرتمندی را در لغو محاصره نوار غزه ایفا می‌کنند.

مشعل همچنین عنوان داشت: اسرائیل از طریق دو کانال با ترکیه تماس گرفت تا این کشور برای آتش بس میانجی‌گری کند. رجب طیب اردوغان، اول وزیر ترکیه نیز تلاش‌های بسیاری در این خصوص از طریق برقراری تماس با آمریکایی‌ها انجام داد.

وی در ادامه افزود: تنها با انجام مذاکره قدس و اراضی اشغالی از چنگال اشغالگران خارج نمی‌شود، بلکه باید مقاومت نیز وجود داشته باشد. دستیابی به آتش بس با اسرائیل گامی بزرگ برای لغو نهایی محاصره نوار غزه به شمار می‌آید.

مشعل همچنین تاکید کرد: مذاکرات میان گروه‌های فلسطینی به زودی در قاهره انجام می‌شود و زمان برگزاری انتخابات و همچنین ساختار سازمان آزادی بخش فلسطین مشخص خواهد شد.

وی در ادامه افزود: بنیامین نتانیاهو، اول وزیر اسرائیل برای دستیابی به آتش بس از جامعه بین‌الملل کمک خواست.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.