مشکلات مسلمانان در ماه رمضان در گوشه‌وکنار جهان

فروردین ۱۴۰۳

با آغاز ماه مبارک رمضان و روزه‌داری مسلمانان در گوشه‌وکنار جهان، مشکلات زندگی روزمره مسلمانان نیز بار دیگر مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران؛به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «World Bulletin»، به طور قطع ماه رمضان معنای بسیار ویژه‌ای برای مسلمانان روسیه دارد. بعد از سال‌ها حاکمیت نظام کمونیسم و فشار بر آزادی‌های دینی، سقوط دیکتاتوری‌های کمونیستی سبب ایجاد آرامش نسبی برای مسلمانان شده است.

در حال حاضر تعداد کل مساجد روسیه بیش از ۱۰ هزار باب است در حالیکه در زمان حاکمیت کمونیست‌ها تنها حدود ۱۰۰ مسجد در این کشور وجود داشت. امروز اسلام دومین دین پرجمعیت در روسیه است و بیش از یک میلیون مسلمان در پایتخت این کشور زندگی می‌کنند.

با این وجود تنها ۶ مسجد در شهر مسکو وجود دارد که این تعداد پاسخگوی نیازهای مسلمانان به ویژه در ماه رمضان نیست.

کمبود مساجد تنها مشکل مردم مسلمان روسیه نیست بلکه بزرگترین مشکل آنان به تأمین خوراکی‌های حلال باز می‌گردد. مسلمانان روسیه امکان استفاده از محصولات غذایی که بر اساس اصول اسلامی تهیه شده باشند را ندارند و مجبور می باشند که برای تهیه گوشت حلال به قصابی‌هایی که در مساجد ایجاد شده‌اند، مراجعه کنند.

در کشور بلغارستان، جایی که آزادی‌های دینی در طول دوران ۴۵ ساله حکومت کمونیست‌ها بسیار محدود بوده است نیز با گذشت ۲۳ سال از سقوط کمونیسم، مسلمانان همچنان با مشکلاتی مواجه می باشند.

در شهر صوفیه، پایتخت این کشور، تنها یک مسجد وجود دارد که با توجه به افزایش جمعیت مسلمانان، پاسخگوی نیازهای آنان نیست.

شهرداری صوفیه با عدم موافقت با ساخت یک مسجد دیگر در این شهر، مشکلات فراوانی را برای جمعیت ۷۰ هزار نفری مسلمانان در صوفیه فراهم کرده است.
 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.