مشکل خاصی برای تأمین و تدارک دارو وجود ندارد

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ،دکتر احمد شیبانی در گفت وگویی افزود: خوشبختانه مشکل خاصی برای تامین و تدارک دارو نداریم و پیشگیری های لازم در این زمینه صورت گرفته است.

وی گفت: اگرچه از طرف شرکت ها و کشورهای خارجی محدودیت هایی ایجاد شده ولی به دلیل این که ما از قبل پیش بینی های لازم را در این زمینه داشته ایم و حدود بیش از ۹۶ درصد از داروهای مورد نیاز کشور از طریق تولید داخلی تامین می شود خوشبختانه کمبود دارو نخواهیم داشت.

رییس سازمان غذا و دارو تصریح کرد هم اکنون وضعیت انبارها در شرکت های داروسازی مواد اولیه و در شرکت های وارد کننده داروهای ساخته شده بسیار خوب است و ما پیش بینی کرده ایم که حتی بیش از حد نیاز نیز داور تامین شود تا در آینده با کمبود مواجه نشویم.

شیبانی اضافه کرد: اکنون کمبودی به ما منعکس نشده و طبق بررسی های مکرری که کارشناسان ما از کارخانه ها و خط تولید شرکت ها دارند پیش بینی می شود که خوشبختانه مشکلی از نظر دارو پیش نیاید.

وی در خصوص تامین ارز برای واردات گفت: بانک مرکزی همکاری بسیار خوبی داشته و ارز مورد نیاز را برای ما تامین کرده و مواردی که در این زمینه وجود دارد را به بانک مرکزی منعکس کرده و از طریق بانک های عامل این موضوع پیگیری می شود.

رییس سازمان غذا و دارو یاد آور شد البته کندی هایی در مورد نقل و انتقال ارز به برخی از بانک های خارجی وجود دارد که امیدواریم با پیگیری های بانک مرکزی این محدودیت های جزیی را نیز برطرف کنیم.

اجتمام**۷۰۲۹ ** ۱۵۶۹**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۰۹۲۶۷۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.