مشوق های بزرگ شورولت برای خریداران

۲۲خردادماه،

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «ممتاز» به نقل از سایپانیوز،  با تنگ تر شدن رقابت در عرصه خودروهای الکتریکی، جنرال موتورز مشوق های چشمگیری برای فروش خودروهای شورولت مدل ولت خود در نظر گرفته است.

خریداران ولت از تخفیف ۵ هزار دلاری برای مدل ۲۰۱۲ و ۴ هزار دلاری برای مدل ۲۰۲۲ برخوردار می شوند. همچنین مشتریان می توانند به روش لیزینگ خودروی ولت را ماهانه ۲۶۹ دلار اجاره کنند و تا ۳۶ ماه از این قرارداد بهره مند شوند در ضمن پرداخت اولیه لیزینگ این خودروها فقط ۲۳۹۹ دلار است.

موضوع این  جا است که فروش خودروهای الکتریکی برای خودروسازان همراه با ضرر و زیان است اما چون بخشی از کسب و کار آنها به حساب می آیند چاره ای جز تحمل این زیان ندارند و غفلت از آن در آینده جبران ناپذیر خواهد بود. در کالیفرنیا که بیشترین فروش خودرو را دارا است خودروسازان ملزم شده اند که به تناسب فروشی که در این ایالت دارند تعداد مشخصی خودروی الکتریکی هم بفروشند.

ولت خودرویی است که با هر بار شارژ می تواند ۴۰ مایل (نزدیک به ۷۰ کیلومتر) بپیماید. برای همین سازنده این خودرو مجبور شده موتور بنزینی هم در این خودرو برای احتیاط به کار بگیرد تا اگر خودرو در راه ماند سرنشین ها را در خیابان جا نگذارد.

موضوع دیگری که سبب می گردد خودروسازان برتر مشوق هایی را برای خودروهای الکتریکی خود در نظر بگیرند، تصویری است که در ذهن مشتریان و مردم از آن خودروسازان نقش می بندد.

شرکت ژاپنی هوندا در آمریکا برای آن که در ذهن مشتریان به عنوان سازنده خودروهای الکتریکی شناخته شود خودروی الکتریکی خود به نام فیت را با ۲۵۹ دلار در ماه اجاره (لیزینگ) می دهد. این رقم شامل بیمه و هزینه های نگهداری خودرو هم می گردد.

فروشندگان خودرو در آمریکا در ماه قبل ۱۶۰۰ دستگاه خودروی ولت در بازار آمریکا به فروش رساندند. این تعداد ۴٫۳ درصد کمتر از مدت مشابه سال قبل است. این در حالی است که نیسان لیف با رشد قابل توجهی مواجه شده است. نیسان در ماه می ۲۱۳۸ دستگاه لیف به فروش رساند در حالی که در مدت مشابه سال قبل فقط ۵۱۰ دستگاه فروخته بود. در آمریکا با پول اولیه ۱۹۹۹ دلار و ماهانه ۱۹۹ دلار می توان یک خودرو لیف اجاره (لیزینگ) کرد. از زمانی که نیسان تولید لیف را به آمریکا منتقل کرده قیمت آن را نیز پایین آورده است.

ماخذ:عصرخودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.