مشکلات آیفون۵ صدای کاربران را درآورد

در حالی که شرکت اپل آیفون ۵ را با جار و جنجال تبلیغاتی فراوان روانه بازار کرده برخی منتقدان می گویند این گوشی فاقد برخی امکانات مورد انتظار کاربران است.
به گزارش فارس به نقل از دیلی فاینانس، در حالی که اپل بر تقویت توان سخت افزاری و زیباتر شدن طراحی این گوشی و همین طور بزرگ تر شدن نمایشگر آن تاکید می کند، صاحب نظران می گویند این گوشی فاقد برخی امکانات آن است که قرار بود به آن افزوده شود.
با توجه به اینکه برخی از امکانات یاد شده توسط رقبای اپل در گوشی های جدید عرضه شده به کار گرفته شده ممکن است جایگاه آیفون در آینده به همین علت به طور جدی به خطر بیفتد.
یکی از این انتقادها متوجه ابعاد نمایشگر آیفون است که برای اولین بار از ۳٫۵ اینچ به ۴ اینچ رسیده است.
کارشناسان می گویند با توجه به عرضه گوشی Galaxy Note 2 توسط سامسونگ با نمایشگر ۵٫۵ اینچی این تغییر موفقیتی برای اپل محسوب نمی شود. گوشی قدیمی تر سامسونگ یعنی Galaxy S III هم نمایشگر ۴٫۸ اینچی داشته و اپل هنوز عقب ماندگی خود را در این زمینه جبران نکرده است.
علاوه بر این اچ تی سی، نوکیا، ال جی و موتورولا با عرضه گوشی های ۴٫۵ تا ۴٫۷ اینچی در گذشته رقیب اپل در این زمینه محسوب می شوند.
ضعف دیگر اپل مقاومت در برابر به کارگیری فناوری near-field communications یا NFC در گوشی آیفون است که باعث شده نتوان از این گوشی برای خرید همراه و امور مشابه استفاده کرد. این در حالی است که گوشی های مجهز به سیستم عامل آندروید از مدتها قبل به چنین امکاناتی مجهز شده اند. فناوری هایی هم که اپل برای جبران این کمبود به کار گرفته به اندازه کافی با NFC سازگاری ندارند.
نکته بعدی مربوط به عقب ماندگی جدی آیفون از گوشی لومیا ۹۲۰ نوکیاست. نوکیا شارژ بی سیم این گوشی را از طریق قرار دادن آن بر روی یک صفحه یا پد شارژ کننده ممکن کرده است.
به نظر می رسد استفاده از چنین فناوری جذابی برای اپل دشوار نباشد. اما این شرکت به چنین امری بی توجه بوده است.


iTanalyze.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.