مشکلات اینترنت در سالی که گذشت

۱۶م اسفند ،

اینترنت مخابرات فعلا گران نمی‌شود

فاوانیوز:  نوسانات نرخ ارزی، قطعی اینترنت و دیگر مشکلات در سال ۹۱ سبب شدند که اینترنت کشور در این سال دستخوش نابسامانی‌هایی شود.

مدیر کل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران در ارتباط با افزایش قیمت اینترنت در سال آتی این گونه عنوان کرد که فعلا برنامه‌ای برای افزایش تعرفه اینترنت نداریم.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، داوود زارعیان، تعداد فعلی مشترکان اینترنت مخابرات را بالغ بر یک میلیون و ۳۰۰ هزار کاربر دانست و یادآور شد: به همین تعداد هم در میان شرکت‌های PAP کاربر اینترنت وجود دارد.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که در موارد متعددی کاربران اینترنت مخابرات از کیفیت پایین‌تر این شرکت نسبت به شرکت‌های PAP یا ندا گلایه دارند، توضیح داد: کیفیت ما پایین‌تر نیست اما تا چندی پیش به سبب مصوباتی که از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی و سازمان تنظیم مقررات ابلاغ شده بود، محدودیت‌ها را رعایت می‌کردیم اما شرکت‌های PAP همکار ما این کار را نمی‌کردند و حتی در تبلیغات آنها می‌دیدیم که تا اینترنت چهار مگ نیز تبلیغ می‌شود و شاید همین موضوع سبب شده که بعضی فکر کنند ممکن است ما سرعت پایین‌تری داشته باشیم.

وی در عین حال یادآور شد: مدتی است شرکت مخابرات تغییرات اساسی در ساختار ارائه خدمات ADSL ایجاد کرده و با ایجاد مراکز خدمات‌دهی و سرویس‌های هوشمند سرویس‌ مناسبی به کاربران خود ارائه می‌کند و درنهایت تفاوت چندانی میان این شرکت و شرکت‌های PAP وجود ندارد.

زارعیان در ادامه در پاسخ به این سوال ایسنا که به طور مثال شما فکر می‌کنید کاربری که از شما اینترنت ۵۱۲ می‌گیرد در نهایت با چه سرعتی به دنیای مجازی دسترسی دارد، گفت: سرعت براساس مصوبه واگذاری ADSL در تمام شرکت‌ها مشابه یکدیگر است.

مدیر کل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران در پاسخ به این مطلب که حتی بنا بر اعلام مرکز متما شرکت‌ها از نظر سرعت کیفیت مختلفی دارند یادآور شد: بحث سرعت تا حدی به بحث زیرساخت‌ها برمی‌گردد که در مجموع زیرساخت‌های ما ضعیف است اما با این حال ما هرچه پهنای باند تحویل بگیریم آن را تحویل می‌دهیم.

وی در پاسخ به این سوال که با این وجود باید با توجه به این ساختارهایی که ضعیف دانسته می‌شود شما با توجه به تعداد بالای مشترکانی که دارید پهنای باند خود را در میان جمعیت بیشتری تقسیم کنید، توضیح داد: به هیچ عنوان غیر استاندارد share نمی‌کنیم. ما براساس قوانین نمی‌توانیم پهنای باند را بین بیش از ۱۰ کاربر تقسیم کنیم. حال ممکن است پهنای باندی که در ورودی تحویل می‌گیریم کمی پایین‌تر از میزان واقعی باشد که به همین نسبت پهنای کاربران هم کاهش پیدا می‌کند.

زارعیان در پایان یادآور شد: در سالی که گذشت بعضی اتفاقات افتاد که تا حدی اینترنت کشور را تحت تاثیر قرار داد که از جمله این موارد می‌توان به نوسانات نرخ ارز و همچنین قطعی اینترنت توسط بعضی کشورها به ایران اشاره کرد که در نهایت مسائلی از این دست ارائه اینترنت در کشور را با مشکلاتی مواجه کرد.

منبع : خبرگزاری ایسنا

فاوا نیوز
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.