مشکلات خوابگاه های دانشگاه شریف همهی ندارد

این خبر امروز دوشنبه ۱۵آبان در پورتال خبری ممتاز نیوز از منبع ذکر شده در انتهای خبر، بازنشر گردیده است

یکی از خوانندگان خبرآنلاین نوشته بود:«شادمان رو رها نمایید، بروید سراغ خوابگاه پونک. در این خوابگاه ۱۲ نفر دریک واحد بدون در اختیار داشتن اینترنت و درفضایی قدیمی و فاصله بسیار تا دانشگاه زندگی می نمایند. محلی کثیف و پراز سوسک و… . یعنی دانشجوهای دانشگاه شریف اینقدر ارزشش رو نداشتن؟!»
یکی دیگرازخوانندگان خبرآنلاین که ازدانشجوی سابق شریف بود نیز درباره خوابگاه شوریده نوشته بود:« یادم میاد سال آخر دانشگاه ۱۲ نفردریک واحد بودیم.جالب اینجااست که خوابگاه شوریده پشت دانشگاه شریف قرار دارد. درمیان این ۱۲ نفر، ۲ دانشجوی المپادی جهانی داشتیم و بقیه هم رتبه کنکور واستعداد درخشان بودند. ما به سختی روزگار می گذراندیم. امروزاز این۱۲ نفریا درامریکا و یا کاناداهستند. همگی آنها نیزبه عنوان دانشجو حداقل ماهی ۶ میلیون حقوق می گیرند.»
مهندس آرایی مدیرامور دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف درپاسخ به مشکل مطرح شده درباره خوابگاه پونک و شوریده گفت:« تعهد ما به دانشجویان با سنوات مجازدانشجویی است. ما باید پاسخگوی این گروه ازافراد باشیم. البته این به آن معنا نمی باشد که تعهدی نسبت به دانشجویان سنوات غیرمجازتحصیلی نداریم. خوابگاه پونک ازابتدا متعلق به متاهل ها بوده است. هم اکنون نیزبخشی ازآن دراختیاردانشجویان متاهل است. ازسوی دیگرتصمیم گرفتیم برای اینکه این خوابگاه کاربری بهتری داشته باشد. خوابگاه متاهل ها را به وردآورد منتقل کنیم. به این ترتیب کل خوابگاه پونک به خوابگاه مجردی تبدیل خواهد شد. اما برای طولانی مدت باید فکری بحال خوابگاه پونک شود. باید ساخت و ساز آن را توسعه داد. زیرا شرایط زمین و مساحت آن اجازه این ساخت و ساز را می دهد.»
او درباره راهکار کوتاه مدت برای این خوابگاه نیزگفت:«ما درکوتاه مدت برای اینکه مشکل اسکان دانشجویان این خوابگاه مرتفع شود می توانیم دانشجویان سنوات همه را دراین خوابگاه مستقر کنیم.»
مهندس آرنی همچنین درباره مشکلات خوابگاه شوریده نیزگفت:« وقتی که خوابگاهی از متاهلی به مجردی تبدیل می گردد شرایط خاصی را طلب می نماید. برای خوابگاه متاهلی سرانه بیشتری در نظرگرفته می گردد وقتی که این محل به خوابگاه مجردی تغییرمی کند. باید شرایط تازهی برای آن فراهم شود. به همین سبب ۴ دانشجوی مجرد درهرواحد این خوابگاه ها اسکان داده شده اند. البته ما در پونک خوابگاه ۱۲ نفره داریم. اما درشوریده این تعداد بیش از۴ نفر نمی باشدند. البته درخوابگاه شوریده یک واحد ۱۳۰ متری داریم که ممکن است در این فضا ۱۲ نفراسکان داده شوند. زیرا دراین واحد ۳ اتاق خواب بزرگ وجود دارد. دربقیه واحدهای این خوابگاه که ۸۰ متر دارند ۸ دانشجو اسکان داده شده اند. البته انتقادات به خوابگاه شوریده درست است. بی شک این خوابگاه نقاط ضعفی دارد. این ایرادات هم مانند مشکلات تهویه، مشکلی ساختاری است. این مشکلات متعلق دیروزوامروز نمی باشد بلکه سال ها است وجود دارند.»
وی افزود :«البته ما امروزبرای متاهلین خوابگاهی دروردآورد ساخته ایم. این خوابگاه مشتمل برچهار بلوک است که بلوک چهار آن هنوز کامل نشده است. زیرا دیگرنمی توان از امکانات دولتی برای ساخت خوابگاه استفاده نمود. ازآنجایی که باید بخش خصوصی وارد کار شود، ساخت بلوک چهارم با وقفه روبرو شده است. »
۲۳۵۴۵
 

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.