مشکلات دادکان و گودرزی از کجا شروع شد؟ / از شانس بالای مدیریت پرسپولیس تا صدور بیانیه علیه وزیر

گردآوری توسط گروه ورزش ممتازنیوز

ورزش > مدیریت ورزش – روابط محمد دادکان و محمود گودرزی مدتی است که تیره شده.

به گزارش ممتاز؛ دادکان به عنوان یکی از اهالی تحصیل‌کرده ورزش ایران، در اولین روزهای وزارت محمود گودرزی رابطه خوبی با او داشت. اما گذشت زمان اتفاقاتی را رقم زد که دادکان و گودرزی کم کم از یکدیگر دور شدند و اختلاف پیدا کردند. حالا هم اختلافات این دو نفر اوج گرفته و اخیرا محمد دادکان بیانیه‌ای علیه وزیر ورزش صادر کرده است.
این بیانیه که در آن مطالبی علیه وزیر ورزش مطرح شده، دو بخش دیگر هم داشت که این بخش‌ها سانسور شده‌اند. دادکان در آن دو بخش سانسور شده، صحبت‌های تندتری علیه گودرزی مطرح کرده که اگر منتشر می‌شدند، شاید گودرزی می‌توانست از دادکان شکایت کند.
اختلاف اخیر دادکان و گودرزی به موضوع تاسیس ستاد ملی ساماندهی امور جوانان برمی‌گردد. وزارت ورزش برای تشکیل این ستاد از نهادهای مختلف خواسته که نمایندگان خود را برای حضور در این ستاد معرفی کنند. او به همین منظور نامه‌ای هم به دانشگاه آزاد نوشته اما در آن تاکید کرده که نماینده این دانشگاه نباید محمد دادکان باشد. دادکان که در حال حاضر مسئول ورزش دانشگاه آزاد است، متوجه این موضوع شده و به همین دلیل بوده که بیانیه‌ای علیه گودرزی صادر کرده.
دادکان در بخشی از این بیانیه نوشته است: «علی‌رغم تاکید ریاست محترم جمهوری مبنی بر نقد پذیری دولت و لزوم بهره‌گیری از دیدگاه صاحب نظران و خبرگان در همه زمینه‌ها که طبیعتا موجب رشد و پیشرفت دولت خواهد شد و به دنبال انتخاب وزیر محترم ورزش (که پس از فراز و فرودهای فراوان که در این فرصت مجال بازخوان آن نیست) عملکرد ایشان در بوته نقد کارشناسان قرار گرفته که اینجانب نیز مشفقانه دیدگاه‌ها و نظرات خودم را در موضوعات مختلف بیان نموده‌ام که متاسفانه از پیشنهادهای سازنده و نقدهای کارشناسانه اینجانب و دیگر صاحب‌نظران در جهت بهبود اداره ورزش کشور استقبال نگردیده است. ایشان همچنین در آخرین اقدام خود نیز با حضور اینجانب به عنوان نماینده تام‌الاختیار دانشگاه در ستاد ملی ساماندهی امور جوانان نیز مخالفت نموده و کتبا آن را ابراز کرده است. اینک صرف نظر از جنبه‌های شخصی موضوع برای اینجانب قابل اغماض است، این پرسش برای افکار عمومی مطرح می‌گردد که چگونه نظر رسمی دانشگاه در معرفی نماینده خود، برای حضور در ستاد امور جوانان که از بدیهی‌ترین اصول دموکراسی و اختیارات آن‌هاست توسط وزیر دولت تدبیر و امید وتو می‌شود؟ اینجانب ضمن تشکر از ریاست محترم دانشگاه که بنده را شایسته نمایندگی خود در ستاد ملی امور جوانان کشور دانسته‌اند اعلام می‌دارد که خاموش و حذف کردن صدای آن‌هایی که با خدای خود برای خدمت به مردم و کشور عهد بسته‌اند، به دست بنده‌هایش ممکن نیست.»
دادکان و گودرزی اوایل دولت رابطه خوبی با یکدیگر داشتند. حتی بحث مدیرعاملی دادکان در باشگاه پرسپولیس هم مطرح بود. اما ناگهان یک مصاحبه از دادکان، همه چیز را به هم ریخت. او از نحوه انتخابات ریاست کمیته ملی المپیک انتقاد کرد و گفت که این انتخابات دموکراسی فرمایشی بوده. همان مصاحبه باعث ناراحتی وزیر شد و اختلافات دادکان و وزیر هم از همان جا نشات گرفت. حالا این اختلافات منجر به کنار ماندن احتمالی دادکان از ستاد ملی ساماندهی امور جوانان می‌شود. این در حالی است که این ستاد باید متشکل از نخبه‌ها باشد و دادکان به عنوان فردی که سابقه فوتبال بازی کردن، ریاست فدراسیون فوتبال و تدریس در دانشگاه را دارد، تمام شرایط حضور در این ستاد را داراست و غیبت او در این ستاد می‌تواند به ضرر خود همین ستاد باشد. اخیرا هم شریعتمداری و علی ربیعی، دو نفر از مدیران دولتی که رابطه خوبی با دادکان دارند به او گفته‌اند که رابطه‌اش با گودرزی را بهتر کند چراکه او در جلسات دولت، از دادکان گلایه می‌کند.
مصطفی هاشمی‌طبا رئیس سابق ورزش ایران هم اختلافات دادکان و گودرزی را به ضرر ورزش ایران می‌داند و می‌گوید: «شاید حق با وزیر ورزش باشد که اگر می‌خواهد نفرات حاضر در این ستاد را انتخاب کند، دادکان در لیستش نباشد اما مگر ما چند نخبه ورزشی داریم؟ این اختلاف نظرها باید حل شوند. خوب نیست که دادکان در این ستاد حضور نداشته باشد.» همان‌طور که هاشمی‌طبا می‌گوید، غیبت دادکان در این ستاد به ضرر ورزش و جوانان است و بهترین اتفاق این است که دادکان و گودرزی به مشکلات خود پایان دهند تا این اختلافات، به ضرر ورزش کشور نشود.
۴۳ ۴۳


RSS
ماخذ: خبر آنلاین
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.