مشکلات مالی بهزیستی برای تامین نیازهای معلولان/مشهد دارای بیشترین معلولان مجهول الهویه

۱۷فروردین۱۳،
ممتاز نیوز: معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت:برنامه ها برای معلولان آن قدر گسترده است که اگر همه بودجه سازمان بهزیستی را برای معلولان صرف کنیم باز هم با کمبود منابع مالی مواجه خواهیم شد

یحیی سخنگویی در گفت وگو با پانا، در خصوص معلولان مجهول الهویه، اظهار کرد: هر سال هزاران معلول مجهول الهویه تحویل سازمان بهزیستی شده و تحت پوشش زیرمجموعه های آن نگهداری می شوند.
معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: علاوه بر این اشخاص، هر ساله تعداد بسیاری از سالمندان مجهول الهویه نیز تحت پوشش بهزیستی قرار می گیرند و از خدمات این سازمان بهره مند می شوند.

مشهد بیشترین معلولان مجهول الهویه را دارد

وی ادامه داد: شهر مشهد بیشترین معلول مجهول الهویه را دارد و در سال قبل تنها معادل یک میلیارد تومان برای تحت پوشش قرار دادن معلولان مجهول الهویه استان خراسان رضوی هزینه شده است.
سخنگویی با اشاره به اینکه معلولان مجهول الهویه همانند معلولان عادی نیازمند توجه می باشند، ادامه داد: همه معلولان تحت پوشش سازمان بهزیستی از جمله عقب مانده ذهنی و فلج مغزی حق حیات دارند و باید برای آنها مسکن تهیه شود.
وی گفت: هرچند این سازمان متولی امور ساماندهی معلولان است، اما اعتبارات آن بسیار محدود کم است و تنها می تواند در حد توان مالی خود به ارائه خدمات بپردازد.
سخنگویی خاطرنشان ساخت: برنامه ها برای معلولان آن قدر گسترده است که اگر همه بودجه سازمان بهزیستی را برای معلولان صرف کنیم باز هم با کمبود منابع مالی مواجه خواهیم شد.

۱۷ هزار معلول ضایعه نخاعی داریم

وی با بیان اینکه خیران می توانند این سازمان را در تهیه مسکن معلولان و سهم آورده آنها یاری کنند، گفت: در حال حاضر ۱۷ هزار معلول ضایعه نخاعی ثبت شده داریم که این اشخاص باید در یک بیمارستان مجهز نگهداری شوند.
معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور یادآور شد: خیران می توانند در ساخت مراکز آموزشی، نگهداری ویژه معلولان و احداث یک بیمارستان ضایعه نخاعی با ۶۰۰ میلیون تومان ما را یاری کنند.

منبع:ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. مجید:

    با سلام من تصمیم دارم با دختر تحت ÷وشش بهزیستی یا کوتاه قد ازدواج کنم لطفا راهنمای کنید با تشکر

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.