مشکلات کشور با لبخند زدن به آمریکا حل نمی‌شود/ راهی جز مقاومت اقتصادی نداریم

۱۶خردادماه،

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: کاندیداها در تبلیغات انتخاباتی طوری وانمود نکنند که کشور فقط در مشکلات اقتصادی خلاصه می‌شود و نگویند که کلید حل مشکلات فقط در دست من است.

به گزارش ممتازنیوز، غلامعلی حدادعادل کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم پیش از ظهر امروز پنجشنبه در نشست مشترک کمیته‌های سیاسی جمعیت رهپویان و ایثارگران انقلاب اسلامی در سخنانی گفت: امیدوارم که برکات ماه رجب در خلق حماسه سیاسی و اقتصادی در روز ۲۴ خرداد نصیب ما شود.

وی ادامه داد: انتخابات یکی از فرصت‌هایی است که یک ملت به عنوان “یک ملت” فرصت حضور در آن پیدا می‌کند، یعنی ملت برای ملت در میدان انتخابات تجلی پیدا می‌کند. کمتر‌ امری است که مانند انتخابات یک امر ملی باشد.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: آحاد مردم با عشق یکسان برای تعیین سرنوشت خود آزادانه تصمیم می‌گیرند که این معنای سیاسی و اجتماعی بسیار مهمی در خودش نهفته دارد.

حدادعادل با اشاره به اینکه شعار دولتش را “تقوا و تدبیر” نامگذاری کرده است، گفت: بنده معتقدم که تقوا و تدبیر هم در مرحله انتخابات و هم بعد از آن باید رعایت شود. کسی که در مرحله انتخابات نشان دهد که تقوا و تدبیر دارد، علامتی است که بعد از انتخابات هم به طور قطع تقوا و تدبیر را رعایت خواهد کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در روز ۱۴ خرداد و سالگرد رحلت امام خمینی (ره) گفت: بنده معتقدم که نامزدها باید طوری حرف بزنند و تبلیغ کنند تا آرای مردم را به سوی خود جلب کنند؛ ‌آیا ما به هر موضوعی که انتقاد داریم و در تبلیغات طوری وانمود کنیم که گویی هیچ‌کاری انجام نشده، کار درستی کرده‌ایم؟ آیا این درست است که ما همه چیز را سیاه جلوه دهیم؟

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: اگر ‌موضوعی را به اقتصاد مرتبط کنیم و اقتصاد را در بدترین شکل نشان دهیم، کار درستی نکرده‌ایم. آیا برای برانگیختن احساسات مردم ما حق داریم همه تهمت‌هایی را که دشمن به نظام ما می‌زند، به عنوان مواضع خودمان تکرار کنیم؟‌ آیا این درست است که آن چیزهایی را که دشمن دوست دارد در ایران ایجاد کند، ‌از زبان ما بشنود و ما در تبلیغات انتخاباتی اینطور سخن بگوییم؟

حدادعادل در ادامه افزود: آمریکایی‌ها میل دارند اینطور وانمود کنند که در وارد کردن فشار اقتصادی به ملت ایران موفق شده‌اند، اما معتقدیم آنها به یک‌دهم آنچیزی که می‌خواستند، نرسیده‌اند.

وی تصریح کرد: ۸ سال جنگ تحمیلی نظامی آنها را به هیچ نتیجه‌ای نرساند بنابراین ممکن است ‌برای ما ۸ سال جنگ اقتصادی تحمیلی نیز ‌در پیش گرفته باشند. راه ما این است که همانطور که ملت در جنگ تحمیلی مقاومت کرد، در جنگ تحمیلی اقتصادی هم با مقاومت اقتصادی، کشور را حفظ کند. ما راهی جز این نداریم.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در ادامه در همین زمینه اظهار داشت: دشمن در زمانی حاضر می‌شود سر میز مذاکره منطقی با ما بنشیند و دیپلماسی در زمانی در روابط با آمریکا ایجاد می‌شود که مطمئن شود ملت با فشارهای اقتصادی عقب‌نشینی نخواهد کرد. برای اینکه به این نتیجه برسیم، دولت باید اقدامات لازم را انجام دهد که البته ملت ایران نیز آماده همکاری است. همانطور که در ۸ سال جنگ دولت و ملت پشتیبان هم بودند، امروز نیز باید اینگونه باشد و دولت و ملت در کنار هم مشکلات را حل و ‌فصل کنند.

حدادعادل در بخش دیگری از سخنانش به تبلیغات انتخاباتی کاندیداهای ریاست جمهوری اشاره کرد و افزود: بنده معتقدم که در تبلیغات انتخاباتی نباید طوری وانمود شود که همه دستاوردهای انقلاب نادیده گرفته شده و کشور فقط در مشکلات و فشارهای اقتصادی خلاصه ‌شود، چراکه این جفا به ملت است.

وی ادامه داد: کاندیداها در تبلیغات انتخاباتی نباید طوری وانمود کنند که مشکل کشور فقط ‌مشکلات اقتصادی است و بگویند که کلید آنهم فقط در دست من است؛ نه اینطور نیست و بنده چنین اعتقادی ندارم.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: برای حل مشکلات اقتصادی کشور نباید حرف دشمن را در تبلیغات مطرح و در زمین دشمن بازی کنیم. بنده معتقدم که دولت تقوا و تدبیر می‌تواند مشکلات کشور را به خوبی حل کند.

حدادعادل با بیان اینکه برای حل مشکلات اقتصادی کشور باید سبک زندگی خود را تغییر دهیم، گفت: ما امروز نمی‌توانیم به شیوه‌ای که غرب می‌خواهد، زندگی کرده و از طرفی نیز در برابر فشارهای اقتصادی مقاومت کنیم. به عنوان مثال همواره در شبکه‌های تلویزیونی “بی‌بی‌سی و صدای آمریکا” بحث و مناظره برگزار می‌کنند که چگونه تحریم‌ها را علیه ایران تشدید کنند. چند نفر طاغوتی و اساتید دانشگاه آمریکا دور یک میز جمع شده و برای ما تصمیم می‌گیرند که چطور فشارها را علیه ما افزایش دهند.

وی در همین زمینه ادامه داد: همزمان با برگزاری چنین مناظره‌ها و میزگردهایی در شبکه‌های بیگانه به طور مدام مصرف کالاهای خارجی تبلیغ می‌شود و معنی آن این است که آنها از طرفی فشار را علیه ما تشدید کرده و از طرفی نیز به ما می‌خواهند مصرف کالاهای خارجی در داخل ترویج یابد. آنها همواره می‌خواهند ما را تشنه نگه دارند.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: بنده معتقدم ‌در خرید هر کالایی باید توجه کنیم که در جهت تقویت تولید ملی باشد. ملت باید نسبت به واقعیت‌های اقتصادی جنگ اقتصادی خود آگاهی پیدا کند. جنگ اقتصادی ما یک جنگ خاموش است که باید راه‌های مقابله با آن را پیدا کنیم.

حدادعادل خاطرنشان کرد: ما نمی‌توانیم بگوییم که به آمریکا لبخند می‌زنیم و مشکلات حل می‌شود. دشمنی اصلی آمریکا با ما اصل نظام و انقلاب است. در تبلیغات انتخاباتی و در اداره کشور باید به این نکته توجه داشته باشیم.

وی در ادامه گفت: بنده امیدوارم همانطور که بارها نیز گفته‌ام، در روز ۲۴ خرداد یک انتخابات خوب و یک انتخاب خوب را داشته باشیم.


مشرق
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.