مشکلات کشور به شکل ویدئوکنفرانسی حل نمی‌شود / مردم دیگر در صف مرغ نیستند

سخنگوی دولت سیزدهم گفت: امروز مردم، دولت و مسئولان را در کنار خود می‌بینند و شاهد هستند که کشور به صورت ویدئوکنفرانسی اداره نمی‌شود.

مشکلات کشور به شکل ویدئوکنفرانسی حل نمی‌شود / مردم دیگر در صف مرغ نیستند

به گزارش ممتاز نیوز، علی بهادری جهرمی روز سه‌شنبه در نشست خبری با ارائه گزارش عملکرد صد روزه دولت گفت: از زمان تشکیل کابینه، شنبه آینده صدمین روز دولت جدید است و باید ببینیم دولت در این مدت چه گام‌هایی را با موفقیت برداشته است و ایا عملکردش قابل قبول بود یا نه.

سخنگوی دولت اضافه کرد: هرچند دولت برنامه و تعهدی برای ارائه گزارش ۱۰۰ روزه نداشت، اما لزوم پاسخگویی و شفافیت دولت به مردم وبا توجه به مطالبه رسانه‌ها دولت بر خود واجب می‌داند گزارش را اعلام کند و برخی وزارتخانه‌ها از این هفته شروع به ارائه گزارش می‌کنند.

وی با بیان اینکه برای ارزیابی مناسب از عملکرد دولت، به آغاز صد روز باید برگردیم زمان تحویل دولت و اینکه در چه شرایطی بودیم و الان در چه شرایطی هستیم، ‌گفت: آغاز شهریور مساله و معضل اصلی کشور شرایط ناشی از مساله کرونا بود. متاسفانه شاهد آمار گسترده از دست دادن ۷۰۹ شهروند بودیم که این آمار، تلخی زیادی برای شهروندان داشت. علاوه بر این، تلخی نبود داروها و کالاهای اساسی، نبود واکسن و صف صنوف و اقشار مختلف برای دسترسی به واکسن و حمایت از حق حیات خود را شاهد بودیم.

بهادری بیان کرد: شرایط طوری بود که به رغم تلاهای زیاد دولتمردان در آن زمان، مردم در دسترسی به سرم عادی هم در مضیقه بودند. به واسطه این مضیقه‌ها دولت ناچار به اتخاذ  تصمیم‌های سخت از جمله کاهش آزادی عمومی در این مقطع، ممنوعیت تردد شبانه، تعطیلی مغازه‌ها در کنار تلخی فشار مضاعف اقتصادی و قطعی برق در ساعت گرم شده بود.

آمار قربانیان از ۷۰۰ نفر به زیر ۱۰۰ نفر رسیده است

وی با بیان اینکه حتما مدیران وقت تلاش خود را انجام دادند اولویت‌شان دغدغه مردم بود، گفت: اما امروز در کشور کسی استرس دسترسی به واکسن را ندارد و واکسن در نزدیکترین زمان و محل ممکن در دسترس است. با دستور رییس‌جمهوری دیگر ترددهای شانه ممنوع نیست و آمار تلخ تلفات به زیر ۱۰۰ نفر کاهش یافت و ۷ برابر بیشتر می‌توانیم به حفظ جان شهروندان امید داشته باشیم. 

رییس شورای اطلاع رسانی دولت با بیان اینکه اولویت دولت حفظ کرامت مردم است، گفت: کالای اساسی در دسترس مردم است و نیاز به ایستادن در صف‌های طولانی نیست بلکه سبد کالا نیز با همت وزیر جهاد کشاورزی و با احترام در خانه تحویل مردم داده می‌شود. دولت پیش از نشست بر کرسی ریاست‌جمهوری حل مشکل واکسن را آغاز کرد.

وی درباره تامین واکسن مورد نیاز شهروندان گفت: ۱۵ اسفند ۹۹ اولین محموله واکسن وارد کشور شد و از آن تاریخ تا شهریور ۵ میلیون دز واکسن وارد کشور کرده بودیم. ۱۰۰ میلیون دُز واکسن جدید در این سه ماه تزریق شد که سرعت تزریق واکسن کرونا در این مدت ۴۰ برابر تزریق واکسن در سه ماه قبل از دولت سیزدهم بود. 

رییس‌ شورای اطلاع‌رسانی دولت گفت: امروز مردم در مقایسه با گذشته به راحتی در مراسم‌ها و مهمانی‌های خانوادگی شرکت می‌کنند در کنار این کادر درمان از بودن زیر فشار جدی درآمد و مقداری بیشتر  می‌تواند نفس بکشد. دیگر مشکل مطالبات معوق هم نداریم. دیگر  فرزندان ما شیرینی حضور را در مدرسه را می‌چشند. این نشان می‌دهد اولویت نخست دولت پرداختن به مسائل اساسی و ریشه‌ای است و این کار یک بخش از دولت صرفا نیست و همکاری بخش‌های مختلف دولت انجام شده است.

وی اضافه کرد: این تنها موفقیت دولت نیست و قطعا موفقیت مشترک دولت با مردم با همکاری شما رسانه‌ها بود و به این خاطر است که همه دور هم جمع شدیم. مردم و رسانه‌ها به پروتکل‌ها اهمیت دادند و استمرار آن هم منوط به همین همکاری است.در همه حوزه‌ها همین الگوی همکای نزدیکی و همدلی دولت ، مردم ورسانه‌ها  پاسخگو است و نتیجه موفقی خواهیم داشت.

مشکلات کشور به شکل ویدئوکنفرانسی حل نمی‌شود

وی در بخش دیگری از نشست خود با نمایندگان رسانه‌ها یادآورشد: بدون شک در حوزه سیاست داخلی امروز مردم دولتمردان را در دسترس و کنار خود می‌بینند و دولتمردان را جزیی از خود می‌دانند.

بهادری جهرمی افزود: امروز اگر مردم با مشکلی مواجه می‌شوند خیالشان راحت است که مقامات عالی دولتی در کوتاهترین زمان ممکن نه از طریق جلسه ویدئو کنفرانسی و گزارش پشت میزی، بلکه از نزدیک و در صحنه به ارزیابی مسائل می‌پردازند و صحت‌سنجی می‌کنند و مردم مستقیم مطالبات خود را مطرح می‌کنند.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: امروز مردم عالی‌ترین مقام اجرایی کشور پس از رهبری را در کنار خود در همه صحنه‌ها و مشکلات روز می‌بینند. طبیعی است مردم انتظار و پذیرش فاصله داشتن وزیران و مقامات اجرایی و استانداران را ندارند.

وی با بیان اینکه امروز مردم امیدوار و مطالبه‌گرند، گفت: وقتی رییس دولت خود در صحنه حاضر می‌شود از بقیه ارکان مطالبه می‌کند که همه جا و در هر صحنه کنارش حاضر باشد.

رییس شورای اطلاع‌رسانی دولت با بیان اینکه دیوار بین مردم و دولت شکسته شد، گفت: در ۱۰۰ روز نخست شاهد ۱۰ سفر استانی از سوی رییس جمهور، بیش از ۲۰۰ سفر استانی از سوی مقامات در حد وزیر و معاون وزیر بوده‌ایم یعنی به طور میانگین روزانه دو سفر از سوی مقامات و هر ۱۰ روز یک سفر از سوی رییس جمهوری انجام شده است.

سبد کالا با احترام درب منزل به مردم تحویل داده می‌شود

بهادری جهرمی تاکید کرد: امروز کالاهای اساسی در دسترس مردم است و مردم برای اینکه بتوانند به مرغ و تخم‌مرغ دسترسی داشته باشند نه استرس و نه واهمه‌ای دارند نه نیاز است در صف‌هایی بایستند برای دریافت کالا یا سبد کالا. امروز سبد کالا با احترام درب منزل به مردم تحویل داده می‌شود و مردم با سفارش اینترنتی می‌توانند مرغ و تخم‌مرغ و از امروز برنج و شکر و روغن و بزودی برخی کالاهای لبنیاتی را درب منزل دریافت کنند.

دیگر آمارسازی و گزارش‌سازی رییس جمهور را فریب نمی‌دهد

وی تصریح کرد: این حجم از کار انجام شد تا تشریفات زاید کنار گذاشته شود و دولت در این شرایط سخت اقتصادی هم خود را مکلف به کار جهادی می‌داند و هم تشریفات زاید را کنار زده است. دولتمردان در کنار مر دم با سادگی و راحتی، حضور دارند امروز شاهد بازگشت مردم به آر مان‌های قانون اساسی در حوزه مردمی هستیم.

بهادری ادامه داد: امروز به سمت تصمیم‌ گیری‌های شورایی و مرد می کوچ کردیم و شوراهای تعطیل شده ۱۰ ساله دوباره احیا شد وتصمیم‌گیری فردی نداریم و جمع‌های مشورتی و نخبگانی کنار هم می‌آیند و نشست‌های منظم با جامعه نخبگان شکل گرفته است و تصمیم گیری‌ها جمعی و نخبگانی است و این باعث می‌شود و مردم و نخبگان پای کار حل مشکلات می‌آیند و دولتمردان دغدغه‌ای از مشکلات ندارند. دولتمردان با پشتوانه کارشناسی و مشورتی در صحنه تصمیم‌گیری می‌کنند.

سخنگوی دولت همچنین با اشاره به اشراف رییس‌جمهوری به مسائل و مشکلات کشور گفت: دیگر آمارسازی و گزارش‌سازی‌ها رییس جمهور را فریب نخواهد داد چون در صحنه شاهد صحت سنجی آمار است.

وی تاکید کرد: اعتماد مردم به دولت بازگشته و دیوار بلند میان دولت و مردم برداشته شده است.

امضای ۲۰ سند بین المللی در زمینه‌های اقتصادی 

بهادری جهرمی با اشاره به فعالیت‌های دولت در زمینه دیپلماسی گفت: کشوری که ورود واکسن آن حتی به مسائل خارجی مانند اجرای FATF یا برجام گره می‌خورد و تصور این بود راه حل بحران ورود واکسن از بیرون مرزها است اما امروز با دیپلماسی فعال خارجی نه تنها با کمبود واکسن مواجه نیستیم بلکه با انبارهایی از واکسن مواجهیم که منتظر تزریق به مردم است. سه ماه گذشته با ورود ارزهای خارجی، فروش بهتر نفت و دیپلماسی فعال خارجی و بدون استقراض حقوق‌های سه ماه قبل پرداخت شد.

وی افزود: در سه ماه گذشته با دیپلماسی فعال دولت خارجی شاهد برگزاری نشست‌های اکو و شانگهای بودیم. هم در حوزه دیپلماسی کشور و پیگیری فردی رییس جمهور مانند واکسن و گاز که اگر قرارداد گاز دو روز قبل امضا نمی‌شد، امسال در فصل سرما مانند معضل برق، معضل و قطعی گاز را  داشتیم.

رییس شورای اطلاع‌رسانی دولت، دیپلماسی امروز ما فعال و متوازن و نقش همسایه‌ها را پررنگ خواند و گفت: چندین رکورد صادرات در گمرک در این سه ماه و رکورد ترخیص شکسته شد.

سخنگوی دولت گفت: در مساله منطقه‌ای، بحران افغانستان مساله ساده‌ای نبود که دولت با تدبیر با آن مواجه شد و میزبان وزیران خارجه کشورهای همسایه بود. 

بهادری جهرمی ادامه داد: در این سه ماه ۲۰ سند بین المللی با دیگر کشورها عموما در حوزه اقتصادی امضا شد و بیش از ۱۰۰ ملاقات حضوری یا گفت و گوی تلفنی در این مدت در حد رییس جمهوری و وزیران را داشتیم.

رییس شورای اطلاع‌رسانی دولت تصریح کرد: دیپلماسی امروز منفعل نیست، دیپلماسی نه تنها فعال و پویا، بلکه نتیجه محور است و پیام دیپلماسی ایران را کشورهای دیگر هم دریافت کردند.

بهادری جهرمی گفت: امروز پس از ۲۰ ماه از تعطیلی گردشگری، خبر فعال شدن دوباره ورود گردشگران خارجی از ابتدای آبان شاهد بودیم و دوباره روال به مسیر عادی خود کم کم برمی‌گردد. 

سند تحول دولت اعلام عمومی می‌شود

وی افزود: نخست مردم بعد رسانه‌ها و به اعتقاد من بعد دولت در کنار هم جمع شوند و همت کنند گره‌ای نیست که باز نشود. حرکت جهادی در سه ماه گذشته امید و نشاط را به زندگی مردم دارد بازمی‌گرداند. با باز شدن سینماها، ورزشگاه‌ها و مدارس اگر همه دست در دست هم دهیم در کوتاه مدت، همه اهداف قابل وصول خواهد بود.

سخنگوی دولت با بیان اینکه به زودی اعلام عمومی سند تحول را خواهیم داشت، گفت: سند تحول دولت در ۳۷ موضوع جدی و محوری کشور که حل این موضوعات حل غالب مسایل و مشکلات مردم است وتدوین این سند مساله ساده‌ای نبود و به اعتقاد کارشناسان یک سال زمان می‌برد.

وی ادامه داد: تدوین این سند از ابتدای تشکیل دولت آغاز و در این صد روز آماده شد و نسخه تحول دولت آماده است. 

سخنگوی دولت نماینده افکار عمومی است

بهادری جهرمی گفت: در نخستین جلسه هیات دولت، اولین خواسته‌ام فعال سازی مجدد حیاط دولت بود.

رییس شورای اطلاع‌رسانی دولت در بخش پایانی نشست اظهار کرد: بنده به رییس‌جمهوری گفتم که سخنگوی دولت پل ارتباطی بین دولت و ر سانه‌ها نیست بلکه پل ارتباطی میان دولت؛ رسانه‌ها و افکار عمومی هم خواهد بود و سخنگوی دولت، نماینده و سخنگوی افکار عمومی است. آقای رییسی هم به بنده گفتند شما باید وکیل مدافع افکار عمومی باشید.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.