مشکلات کشور همانند سنگ بزرگیست که قوه‌ مجریه به تنهایی نمی‌تواند بلندش کند

حجت‌الاسلام آشتیانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه مشکلات امروز کشور همانند سنگ بزرگیست که قوه مجریه نمی‌تواند به تنهایی بلندش کند و همکاری ویژه سایر قوا را می‌طلبد، گفت: تا وقتی آمریکا از موضع خصمانه خود پایین نیاید،‌ مذاکره امکان‌پذیر نیست.

حجت‌الاسلام محمدرضا آشتیانی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران درباره نشست مطبوعاتی رئیس‌جمهور گفت: مصاحبه ایشان را می‌توان به سه قسمت تقسیم کرد؛ قسمت اول مربوط به پاسخ‌های ایشان درباره بازار و نوسانات ارز بود که پاسخ‌هایی رسا، روشن و قابل قبول ارائه کرد.

وی ادامه داد: احمدی‌نژاد حقیقت را بیان و به بن‌بست‌ها سربسته اشاره کرد؛‌ نیاز بود مردم این فراز و نشیب‌ها را بدانند و مسئولان را در این جنگی که دشمن علیه ما به راه انداخته کمک کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درباره قسمت دوم سخنان رئیس‌جمهور در نشست خبری گفت: احمدی‌نژاد در پاسخگویی به سوالات مربوط به سیاست خارجی خوب عمل نکرد چرا که نوع رابطه ما با آمریکا را رهبری تعیین می‌کنند و اگر قرار باشد مذاکره‌ای صورت گیرد باید شروطی تعیین شود و آنها (آمریکا) شروط را بپذیرند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یادآور شد: تا وقتی آمریکا از موضع خصمانه خود پایین نیاید،‌ مذاکره امکان‌پذیر نیست.

حجت‌الاسلام آشتیانی اظهارنظرهای رئیس جمهور درباره قوه قضائیه و قوه مقننه را قسمت سوم نشست مطبوعانی دانست و گفت: مشکلات امروز کشور مختص قوه مجریه  و یک طرفه نیست و سایر قوا باید برای رفع این مشکلات همکاری کنند.

وی تصریح کرد: اینکه گفته می‌شود این دو قوه باید همکاری داشته باشد به این معنا نیست که تاکنون همکاری نداشته‌اند بلکه بدین معناست که مشکلات امروز کشور همانند سنگ بزرگی‌ است که قوه مجریه نمی‌تواند به تنهایی بلندش کند و همکاری ویژه سایر قوا را می‌طلبد. 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اخلال‌گران بازار ارز که در کمتر از یک نصف روز قیمت‌ها را بالا و پایین می‌کنند، گفت: اینها به دنبال این هستند که کشور و روحیه مردم را بهم‌ بزنند؛‌ در این زمینه هر سه قوه وظیفه خود را دارند که باید با تعامل آن را انجام دهند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.