مشکلی برای بازنشستگی معلمان وجود ندارد

جام جم آنلاین: وزیر آموزش و پرورش گفت: خوشبختانه امسال هیچ مشکلی درباره بازنشستگی پیش از موعد معلمان نداریم .

 به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر  ؛ حمیدرضا حاجی بابایی در حاشیه نوزدهمین جلسه ستاد راهبردی نقشه جامع علمی کشور در جمع خبرنگاران افزود: پارسال در این خصوص مشکل داشتیم اما امسال مشکلی نداریم .

وی گفت: با توجه به اینکه در بودجه امسال برای بازنشستگی پیش از موعد کسانی که بیماری دارند ، نمی توانند کار کنند و یا با مشکل خاصی مواجهند حکمی پیش بینی شده است ، ما نیز این موضوع را به استان ها اعلام کرده ایم و معلمان می توانند مراجعه کنند .

وزیر آموزش و پرورش افزود: حتی سهمیه تعیین کرده و تا ۱۰ هزار نفر را برای سراسر کشور مجوز داده ایم تا کسانی که مریضی و گرفتاری دارند و یا به هر علتی توانایی ماندن در آموزش و پرورش را ندارند بازنشسته شوند .

حاجی بابایی گفت: این بازنشستگی برای بانوان ۲۰ سال و آقایان از۲۵ سال تعیین شده است .

وی افزود:به رغم تعیین سهمیه، از آنجا که ممکن است تعداد درخواست کنندگان بیش از آن باشد ، اگر این ظرفیت پر شد و باز کسانی بودند که مشکل خاصی داشتند، این را نیز حل می کنیم.

حاجی بابایی با بیان اینکه اولویت بندی را در اختیار استان ها گذاشتیم گفت: برای شهر تهران۶۰۰ نفر سهمیه دادیم و معلمان می توانند به اداره کل مراجعه کنند و گفته ایم سخت گیری نکنند .

وی افزود: البته معلمان مقطع ابتدایی را سخت تر قبول می کنیم چون امسال ششم ابتدایی نیز اضافه و تعداد کلاس های ما بیشتر می شود .

حاجی بابایی ادامه داد: توصیه کرده ایم موضوع را برای بانوان نیز آسان تر بگیرند و این در استان ها اعمال می شود و مشکلی نیست .

وزیر آموزش و پرورش گفت: همچنین گفته ایم نظر کمیسیون پزشکی لحاظ شود اما این در حدی است که رئیس اداره را مجاب کند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.