مشکل ارز دانشجویان غیربورسیه حل شد / مسافران کمی دیگر صبر کنند

مشکل ارز دانشجویان غیربورسیه حل شد / مسافران کمی دیگر صبر کنند

به گزارش خبرنگار شبکه ایران، صمد کریمی در گفتگو با شبکه ایران با بیان اینکه استقبال از اتاق مبادلات روز به روز بیشتر می شود گفت: از دیروز اولویت ۶ هم به جمع دریافت کنندگان ارز از این اتاق اضافه شده است.

وی با اشاره با بیان اینکه فعلا بنا بر اطلاع رسانی از میزان ارز تخصیص داده شده در این اتاق نیست اظهار کرد: تعداد ثبت سفارش هایی که روزانه به این اتاق آورده می شود روز به روز افزایش داشته و تعداد آن ها تاکنون به ۱۲۱۲ فقره رسیده است که نشان می دهد این تعداد واحد جهت تامین ارز اقدام کرده اند.
کریمی با اشاره به اینکه ارز مبادله ای تنها به مواد اولیه مورد نیاز تولید، کالاهای واسطه ای و سرمایه ای اختصاص می یابد خاطر نشان کرد: بر اساس تصمیماتی که اتخاذ شده، گروه های کالایی ۹ و ۱۰ کالاهای مصرفی و لوکس تشخیص داده شده و بنابر این از این اتاق ارزی دریافت نخواهند کرد.
سخنگوی اتاق مبادلات همچنین اظهار کرد: بخشی از گروه های کالایی دوم که مواد دارویی نیستند از این اتاق ارز مورد نیاز خود را می توانند تامین کنند و از این پس ارز مرجعی به آن ها پرداخت نمی شود.
کریمی با اشاره به مشکلاتی که در ابتدای راه اندازی این اتاق با آن مواجه بوده اند گفت: در کمیته ای که تشکیل شده مشکلات مطرح و برطرف شده است.
وی با بیان اینکه متقاضیان نیازی به مراجعه حضوری در اتاق ندارند افزود: شیوه نامه مراجعه این افراد به شعبات ارزی بانک ها ابلاغ شده و می توانند با در دست داشتن برگه ثبت سفارش خود بامذاکراتی که با بانک خود انجام می دهند  ارز مورد نیاز خود را تامین کنند. بانک عامل از طریق پورتال ارزی موضوع را با بانک مرکزی چک کرده و پس از اینکه تایید را از بانک مرکزی گرفت، یک کد هشت رقمی در اختیار وی قرار می گیرد که نسبت به واریز وجه ریالی به حساب واسطه اقدام کند.
کریمی هم چنین اظهار کرد: در کنار این پرداخت ها، برخی تقاضاهای خرد هم وجود دارد که فعلا از طریق بازار پوشش داده می شوند.
وی از تخصیص ارز مسافری در آینده نزدیک به تمام مسافران خبر داد و گفت: فعلا مشکل دانشجویان غیربورسیه ای برطرف شده است و در آینده نزدیک هم مسافران عادی سفرهای خارجی، مشمول مقررات اتاق مبادلات و تخصیص ارز مبادله ای خواهند شد.

 


شبکه ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.