مشکل تامین ارز برای واردات دستگاه دیالیز

به گزارش تفسیری ممتاز نیوز iبه نقل از ممتاز نیوز در تاریخ ۵شنبه ۱۱م آبان ۹۱،
ممتاز نیوز : دبیر اجرایی هشتیمن سمینار سراسری پزشکی پرستاری دیالیز کشور، کمبود دستگاه دیالیز و نیروی پرستاری را از مهمترین مشکلات بخشهای دیالیز عنوان نمود.

ناصر طبخی در گفتگو با مهر iبه برگزاری این سمینار اشاره نمود و افزود: هشتمین سمینار سراسری پزشکی پرستاری از امروز با حضور بیش از ۱۱۰۰ پرستار و پزشکان فوق تخصص کلیه و نفرولوژی از سراسر کشور در تالار امام علی(ع) دانشگاه شهید iبهشتی آغاز شده است.وی با اعلام اینکه این سمینار دوسالانه است و iبه مدت ۲ روز ادامه دارد، گفت: این سمینار بدون کوچکترین بودجه دولتی، در حالی برگزار می گردد که پرستاران کشور استقبال خوبی از این همایش داشته اند.

مسئول آموزش پرستاران بخش دیالیز، هدف این سمینار را ارتقای سطح علمی پرستاران بخشهای دیالیز و iبه روز شدن از اطلاعات علمی پرستاران عنوان نمود و افزود: این سمینار حاوی ۶ امتیاز بازآموزی برای پرستاران است.طبخی با اعلام اینکه بخشهای دیالیز کشور از نظر کمی نسبت iبه پیش در وضعیت خوبی قرار دارند، گفت: در حال حاضر برای وارد نمودن دستگاه دیالیز با مشکل تامین ارز دولتی مواجه هستیم. زیرا iبها وارد نمودن این دستگاهها با ارز آزاد حدود ۴۵ میلیون تومان است که برای بیمارستانها مقرون iبه صرفه نمی باشد.

وی همچنین از کمبود نیروی پرستاری در بخشهای دیالیز کشور خبر داد و افزود: در حال حاضر iبه ازای هر ۵ تا ۶ بیمار یک پرستار در بخشهای دیالیز حضور دارد که حداکثر تعداد بیماران دیالیزی iبه ازای هر پرستار باید ۴ بیمار باشد.

منبع: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.