مشی خطرناک امیر قطر

به گزارش سرویس بین الملل شبکه ایران، حمد بن خلیفه آل ثانی،امیر قطر در سخنرانی سه شنبه شب در مجمع عمومی سازمان ملل متحد روی پنهان خود را، که اگر چه مدت‌ها بود برای خیلی‌ها آشکار شده بود، آشکار کرد و علناً و با عصبانیت خواستار دخالت سیاسی و نظامی کشورهای عربی در سوریه شد.

سخنان وی گواه بر این است که محور صهیونیستی-آمریکایی در منطقه در برابر محور مقاومت، که متکی بر حمایت و پشتیبانی ملت‌هاست، شکست خورده و طرح‌ها و توطئه‌های آن‌ها بر ملت‌ها بی تأثیر بوده است.

امیر قطر هماهنگ با آمریکا و صهیونیست‌ها و وهابی‌ها در حالی خواستار دخالت نظامی در سوریه شد که از تجاوزات روزانه صهیونیست‌ها به اراضی و نوامیس فلسطینی‌ها چشم پوشی می‌کند یا دست‌کم به ایراد سخنان فرمالیته و تکراری بسنده می‌کند.

وی این بار نیز در چارچوب همان سخنان و شعارهای بی‌اثر مدعی شد: مسئله فلسطین همچنان مسئله اساسی عرب‌هاست، اما نه توان و نه جرأت ارائه طرح و ابتکاری کارآمد در این باره است.

از آغاز ناآرامی‌ها در سوریه برخی رژیم‌های مرتجع عرب حوزه خلیج فارس به همراهی ترکیه نقش سربازان پیاده‌نظام برای نظام سلطه و در رأُس آن آمریکا را ایفا می‌کنند.

در این بین قطر، عربستان و ترکیه مدعی بوده‌اند که از حقوق مردم سوریه دفاع می‌کنند، اما انواع کمک‌های تسلیحاتی، مالی، نظامی، لجستیکی و رسانه‌ای از تروریست‌ها در سوریه به عمل آورده‌اند و به مزدورگیری و اعزام آن‌ها به سوریه برای جنگ با نظام حاکم این کشور اقدام کرده‌اند.
پایان مطلب/
 


شبکه ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.