مصاحبه «فرید زکریا» با رئیس جمهور ایران

تصمیم دولت عراق برای بازرسی هواپیماهای ایرانی عازم سوریه، بازتاب محکومیت خبرگزاری رویترز در ایران، سخنان محمود احمدی نژاد در مصاحبه وی با شبکه خبری سی. ان. ان و بازتاب پناهنده شدن یک فیلمبردار ایرانی به آمریکا، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

تصمیم دولت عراق برای بازرسی هواپیماهای ایرانی عازم سوریه، بازتاب محکومیت خبرگزاری رویترز در ایران، سخنان محمود احمدی نژاد در مصاحبه وی با شبکه خبری سی. ان. ان و بازتاب پناهنده شدن یک فیلمبردار ایرانی به آمریکا، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

به گزارش «تابناک»، یکی از اخبار مهم ۲۴ ساعت گذشته درباره ایران، بار دیگر به موضوع سوریه و ادعاهای آمریکا درباره انتقال تسلیحات ایران از خاک عراق به این کشور مربوط می شود. اما این بار، فشارهای بی حد و حصر آمریکا موجب راضی شدن دولت عراق به بازرسی هواپیماهای ایرانی شده است.

روزنامه «نیوز اینترنشنال» از جمله مطبوعاتی است که این خبر را بازتاب داده و نوشته «هوشیار زیباری»، وزیر خارجه عراق به مقامات ایالات متحده اطمینان داده که دولت عراق مصمم است هواپیماهای ایرانی را به طور تصادفی مورد بازرسی قرار دهد. زیباری همچنین اظهار داشته عراق نخواهد پذیرفت که به مسیر ترانزیتی برای مسلح کردن یا تأمین مالی طرفین منازعه در سوریه تبدیل شود. این در حالی است که دولت عراق پیش از این اعلام کرده بود تا زمانی که ایالات متحده مدرک معتبری در اثبات ادعاهای خود فراهم نکند، از پذیرش درخواست بازرسی هواپیماهای ایرانی خودداری خواهد کرد.

خبر مهم دیگری که از بعدازظهر روز گذشته بازتاب کم و بیش گسترده ای در سطح رسانه های جهان پیدا کرده، خبر مجرم شناخته شدن خبرگزاری «رویترز» در دادگاه مطبوعات ایران است. شبکه خبری «فاکس نیوز» صبح امروز اقدام به انتشار این خبر نموده و اشاره کرده که محاکمه رئیس دفتر خبرگزاری رویترز در ایران، به سبب انتشار گزارشی از سوی این خبرگزاری در ماه فوریه انجام گرفته بود که طی آن، با پخش تصاویری از ورزشکاران رزمی زن ایرانی، ایران به تربیت نینجاهای آدم کش متهم شده بود. بر این اساس، خبرگزاری رویترز به اتهام نشر اکاذیب مجرم شناخته شده است.

اما شرکت محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری ایران در برنامه معروف «جی. پی. اس» خبرگزاری «سی ان ان» و سخنان وی در مصاحبه ای که «فرید زکریا» با او انجام داده، از دیگر مواردی است که مورد توجه شماری از مطبوعات بین المللی قرار گرفته است.

روزنامه اسرائیلی «هاآرتص»، نقطه تمرکز خود را بر بخشی از سخنان احمدی نژاد قرار داده که گفته تهدیدهای آمریکا و رژیم صهیونیستی برای متوقف کردن برنامه هسته ای ایران، هیچ تأثیری بر سیاست های ایران ندارد. وی همچنین اظهار داشته ایران کشور وسیعی است و اگر چند بمب هم بخواهد منفجر شود، کشور ویران نخواهد شد. وی در توضیح این جمله افزوده در صورت تصمیم رژیم صهیونیستی برای حمله به ایران، این امر تأثیری بنیادین بر کشور نخواهد داشت. وی در بخشی دیگر، خطاب به فرید زکریا گفته: «شما باید به عنوان عضوی از رسانه بدانید که احمدی نژاد کاملاً مردمی و کاملاً محبوب است و به همین نسبت، همه را نیز دوست دارد».

در نهایت، برخی از رسانه ها، از جمله «گلوبال پست»، موضوع پناهنده شدن یک فیلمبردار ایرانی به ایالات متحده را مورد توجه قرار داده اند. این سایت خبری اشاره کرده که حسن گلخنبان، فیلمبرداری که در تیم همراه احمدی نژاد در نیویورک حضور داشته، از آمریکا درخواست پناهندگی کرده است. با این حال، هرچند در خبرها اشاره شده بود که وی مبلغ قابل توجهی از تجهیزات صدا و سیمای ایران را نیز با خود همراه داشته، اما در خبر گلوبال پست به این موضوع اشاره ای نشده است.


Tabnak.IR | تابناک

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.