مصادره”بنیاد علوی” و رد ابوطالبی نتیجه روابط خصمانه غرب است/ لزوم پیگیری‌های حقوقی برای اموال بلوکه‌شده ایران

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

مسئول بسیج سابق دانشگاه علامه طباطبایی به لزوم پیگیری‌های حقوقی برای دسترسی به اموال بلوکه کشورمان تأکید کرد و گفت: نباید از گرفتن ویزای ابوطالبی کوتاه بیاییم و اگر آمریکا به این رویه ادامه دهد، در توافقات با غرب تجدید نظر خواهیم کرد.

“مصطفی ملایی” در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با اشاره به رفتار‌های متناقض آمریکا در آزاد کردن سرمایه‌ بلوکه شده ایران و هم‌چنین مصادره ساختمان علوی، گفت: در طول ۳۵ سال گذشته همواره شاهد رفتار دوگانه آمریکا و غرب نسبت به جمهوری اسلامی بوده‌ایم و  آن‌ها همیشه از یک جایگاه استعماری و استکباری نسبت به ما نگاه کردند.

وی با اشاره به اینکه غرب هیچ‌گاه در هیچ مسئله‌ای حق را به ما نداده است، تصریح کرد: غربی‌ها هرگز حقوق و قوانینی که در قبال سایر کشورها انجام می‌شود، برای ایران به رسمیت نمی‌شناسد.

مسئول بسیج سابق دانشگاه علامه طباطبایی افزود: رد ابوطالبی در مقر سازمان ملل خلاف قوانین دیپلماتیک جهانی است.
 
ملایی مسئله “بنیاد علوی” را سناریویی دانست که از پیش تعیین شده و ابراز داشت: مصادره ساختمان ۳۶ طبقه بنیاد علوی، برخورد دوگانه در آزادسازی پول‌های بلوکه شده کشورمان و کارشکنی‌های دیگر، نشان‌دهنده روحیه خصمانه‌ غرب مخصوصأ آمریکا در برابر جمهوری اسلامی است. 
 
وی با اشاره به اینکه غربی‌ها طالب جنگ و نزاع بوده و با جمهوری اسلامی سازش ندارند، بیان داشت: ایران همیشه حسن نیت خود را نسبت به جهان ثابت کرده، اما آمریکایی‌ها همیشه با اقدامات خود بی‌اعتمادی ملت یایران را برانگیخته‌اند، و ما باید در مقابل رفتارهای آن‌ها واکنش نشان داده و به لحاظ قانونی اعتراض خود را به گوش مجامع بین‌المللی و جهانی برسانیم.
 
مسئول بسیج سابق دانشگاه علامه طباطبایی به لزوم پیگیری‌های حقوقی برای دسترسی به اموال بلوکه کشورمان تأکید و تصریح کرد: نباید از گرفتن ویزای ابوطالبی کوتاه بیاییم و اگر آمریکا به این رویه ادامه دهد، در توافقات با غرب تجدید نظر خواهیم کرد.
 
ملایی در پایان خطاب به دستگاه دیپلماسی و دولت خاطرنشان کرد: با بینش و آگاهی بیشتر به اقدامات غرب توجه کنید و درصورت هرگونه خطایی از سوی آن‌ها، واکنشی جدی، مناسب و در خور شان نشان داده، و هرگز به آن‌ها اجازه ندهید که حتی در رویاهای‌شان فکر پایمال‌کردن حقوق ایران را در سر بپرورانند.
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.