مصباحی‌مقدم: مجلس نهم حداقل سه فراکسیون اصولگرا دارد

غلامرضا مصباحی‌مقدم عضو هیأت داوری فراکسیون اصولگرایان در گفت‌وگو با خبرآنلاین در واکنش به چند گروه شدن اصولگرایان در مجلس نهم گفت: سرنوشت اصولگرایان یقیناً متفاوت‌ از اصلاح‌طلبان خواهد بود. چرا که مبانی اصولگرایی مانع از سرنوشتی می‌شود که اصلاح‌طلبان دچار شدند.

وی با اشاره به اینکه اصلاح‌طلبان تعریف مشخصی از واژه اصلاح‌طلبی نداشتند، گفت: آنها چنان دامنه خود را وسیع کرده بودند که نمی‌توانستند تعریفی از آن ارائه کنند و هر کس از ظن خود یار آنها می‌شد و معیار مشخصی برای اصلاح‌طلبی وجود نداشت. اما اصولگرایان شاخص‌های خود را تعریف کرده‌اند و در این زمینه از مشورت روحانیت اصیل هم استفاده کردند.

نماینده تهران اختلافات درون‌ جناحی اصولگرایان را به معنی از بین رفتن این طیف سیاسی ندانست و گفت: این امر نشان‌دهنده دیدگاه‌های اقتصادی این طیف سیاسی است. والا اصولگرایان در مبانی خود مشترک هستند.

مصباحی مقدم در پاسخ به اینکه فکر می‌کنید چه فراکسیون‌هایی در مجلس نهم شکل بگیرد، اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود حداقل سه فراکسیون در میان اصولگرایان و یکی، دو فراکسیون دیگر نیز که شامل مستقلین و اقلیت مجلس است، فراکسیون‌های مجلس نهم را تشکیل می دهند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا تمامی این فراکسیون‌ها تا پایان مجلس نهم باقی خواهند ماند؟، گفت: تصور من این است که فراکسیون‌هایی که در آغاز مجلس شکل می‌گیرند، تا پایان باقی می‌مانند. ولی مجموعه‌هایی مثل صدای ملت احتمالاً ناگزیر خواهند بود به یکی از سه فراکسیون درونی اصولگرایان بپیوندند.

/۲۹۲۱۲

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.