مصباح‌یزدی: فقر کمک می‌کند انسان‌ها به سمت خدا بیایند

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری گفت: خداوند می‌فرماید ما هیچ پیامبری را نفرستادیم مگر اینکه امتش را مبتلا به فقر و گرفتاری کردیم. این فقر و گرفتاری کمک می‌کند انسان‌ها به سمت خدا بیایند. آنهایی که رفاه و ثروت داشتند انگیزه‌ای نداشتند که به سمت خدا بیایند.

آیت‌الله محمدتقی مصباح‌یزدی، رییس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) در تفسیر سوره والعصر بیان کرد: بعضی خیال می‌کنند کلید حل همه مشکلات مسایل اقتصادی است و می‌گویند اقتصاد کلید سعادت است تا این حل نشود کارهای فرهنگی درست نمی‌شود اما انبیا و اولیای الهی خلاف این را می‌گفتند و عمل می‌کردند و موفق هم شدند.

وی با تاکید بر اینکه راه‌حل مشکلات اصلی، پول و رفاه نیست، گفت: بیشتر مفاسد از جانب ثروتمندان رخ می‌دهد، اشخاص فقیر به دنبال یک لقمه نان می باشند اما بعضی پولدار‌ها دنبال بسیاره‌خواهی و سوءاستفاده از بیت‌المال می‌روند. بنده نمی‌گویم هیچ فقیری فساد نمی‌کند اما آمار فساد ثروتمندان بیشتر است.

این استاد اخلاق حوزه علمیه قم بزرگ‌ترین و مهم‌ترین بلایی که اهل یک دین ممکن است به آن مبتلا شوند را توجیه خواهش‌های نفسانی در مسیر دینداری دانست و ابراز داشت: بعضی می‌گویند ما می‌خواهیم گرانی‌ها برطرف شود و هیچ مشکلی نداشته باشیم. راحتی برای مومنان تنها در بهشت حاصل می‌شود و باید برای رسیدن به آن در این دنیا سختی‌ها را تحمل کنیم.

منبع;رسا 


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. محمد:

    سلام کاملا دراشتباهید:فقرباعث می شودکه انسانها گرسنه بمانندوبه جان هم افتندویابرنامه های یک اجتماع برای پیشرفت وتعالی بامشکل مواجه شوند.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.