مصرف آب به کاهش وزن کمک می‌کند

سرپرست دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت:

زهرا عبداللهی گفت: مصرف یک لیوان آب متابولیسم بدن را افزایش داده و به کاهش وزن کمک می‌کند.

به گزارش سرویس اجتماعی برنا، زهرا عبداللهی سرپرست دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: افراد بهتر است تا حد امکان به جای هر نوشیدنی دیگر، آب سالم و پاکیزه نوشیده و روزانه به مقدار کافی یعنی ۶ تا ۸ لیوان آب بنوشند. 

عبداللهی افزود: مصرف آب به کاهش وزن کمک می کند، افراد اگر گرسنه هستند سعی کنند شکمشان را با آب پر کنند زیرا آب حاوی هیچ میزان کالری یا چربی نیست و ثابت شده است که گرسنگی را نیز برطرف می کند همچنین یک لیوان آب متابولیسم بدن شما را نیز افزایش می دهد.

وی تصریح کرد: از آنجا که همه عملیات های بدن به آب نیاز دارند، بدیهی است که وقتی کم آب بخورید همه چیز در بدنتان کندتر پیش می رود آب بیشتر باعث بالا بردن متابولیسم می شود که این هم به نوبه خود کالری سوزی می کند.

این متخصص تغذیه ادامه داد: خطرات کم آبی بدن بسیار جدی است و می تواند باعث ایجاد یبوست، اختلالات عصبی، دردهای مفصلی و حتی مرگ شود که می توان با خوردن آب از ابتلا به این بیماری ها پیشگیری کرد.

وی تأکید کرد: نوشیدنی هایی مانند قهوه و چای جایگزین خوبی برای آب نیست زیرا ادرارآور بوده و باعث دفع آب بدن نیز می‌شود.

گفتنی است؛ آب یکی از مهمترین عناصر در غضروف، نرمه استخوان و مایعی که در اطراف مفاصل وجود دارد، است وقتی میزان کافی از آب در این ناحیه وجود داشته باشد، اصطکاک کمتری دراطراف مفاصل به وجود می آید و احتمال ابتلا به ورم مفاصل نیز کمتر می شود.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.