مصرف آسپرین در مقابله با زوال ذهن ناشی از کهولت سن موثر است

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از واحد مرکزی خبر در تاریخ دوشنبه ۸ آبان ۹۱،

تهران / واحد مرکزی خبر / سلامت /۰۸/۰۸
پژوهشگران اعلام نمودند آسپرین بچه که برای جلوگیری از حمله قلبی و سکته مغزی تجویز می گردد در جلوگیری از زوال ذهن ناشی از کهولت سن نیز تاثیر گذار است.
به دکتر ریچارد ایساکسون متخصص اعصاب و مدیر بخش آلزایمر دانشکده پزشکی دانشگاه میامی میلر، آنچه که برای قلب مفید است برای ذهن نیز مفید است و مصرف آسپرین با دز پایین- هفتاد و پنج تا صد و شصت میلی گرم- علاوه بر جلوگیری از حمله قلبی، روند زوال ذهن ناشی از کهولت سن را کند می نماید.
پژوهشگران در این تحقیقات پرونده پزشکی و وضعیت سلامت نزدیک iبه هفتصد زن سوئدی هفتاد تا نود و دو سال را iبه مدت پنج سال مورد بررسی قرار دادند- بسیاری از شرکت نمایندگان از ناراحتی قلبی رنج می بردند.
طبق این تحقیقات، روند زوال ذهن ناشی از کهولت سن در آن دسته از اشخاصی که برای جلوگیری از حمله قلبی روزانه آسپرین بچه مصرف می نمودند، کندتر از اشخاصی بود که این دارو را مصرف نمی نمودند.
دکتر ایساکسون گفت: «آسپرین با دز پایین، رژیم غذایی سالم، فعالیت بدنی منظم، عدم مصرف دخانیات و نوشیدنیهای الکلی در محافظت از مغز در برابر زوال ذهن ناشی از کهولت سن موثر می باشند.»
ایساکسون در این حال تصریح نمود اشخاص نباید برای جلوگیری از زوال ذهن بدون مشاوره پزشک اقدام iبه خوردن دارو- حتی آسپرین با دز پایین- نمایند، چرا که این دارو خون را رقیق می نماید و خطر خونریزی همیشه وجود دارد.
به گزارش تفسیری پایگاه اینترنتی «هلث-دی نیوز»، نتیجه این تحقیقات iبه صورت آنلاین در «نشریه پزشکی بریتانیا» انتشار یافت.
۱۶۳/۱۴۲


IRIBNews RSS ScientificNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.